امروز : سه شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۹
تاریخ : 2015/06/29 - 0:58 ذخیره فایل ارسال به دوستان

هرجا شد ورزش کنید

اگر می‌خواهید بالاخره ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید لازم نیست یک باشگاه گران قیمت ثبت‌نام کنید، چون ممکن است بعضی روزها نتوانید خودتان را به کلاس برسانید و باز هم از برنامه خارج شوید.

مجله سیب سبز – نسرین خسروشاهی: اگر می‌خواهید بالاخره ورزش را در برنامه  روزانه‌تان بگنجانید لازم نیست یک باشگاه گران قیمت ثبت‌نام کنید، چون ممکن است بعضی روزها نتوانید خودتان را به کلاس برسانید و باز هم از برنامه خارج شوید. این برنامه ۱۵ دقیقه‌ای در هر زمان از روز می‌تواند انجام شود. برای این کار فقط به یک حوله نیاز دارید. کلید نتیجه گرفتن این است که بدن‌تان را به روش‌های مختلف، با حرکت جدید، محیط جدید یا تجهیزات جدید به تحرک وادارید.

نکات مهم این ورزش

دلیل استفاده از حوله این است که با هر تمرین، حوله اصطکاک (در حالت حرکات جانبی) یا تحرکی (در حالت مایل نشسته) ایجاد می‌کند که به حرکت و هماهنگی عضلات کمک زیادی می‌کند. تمرینات را به‌طور کامل انجام دهید و بعد از تمام کردن یک حرکت با استراحتی بسیار کوتاه سراغ حرکت بعدی بروید. فقط کافی‌است ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در انتهای حرکات استراحت کنید و تکرارهای بعدی را شروع کنید.

حرکت پا حلقه

الف) به پشت بخوابید. زانوهای‌تان را خم کنید در حالی که پاشنه پاهای‌تان روی حوله قرار دارد باسن‌تان را از زمین بلند کنید تا زمانی که بدن‌تان یک خط مستقیم از زانو به شانه ایجاد کند.

هرجا شد ورزش کنید

ب) با حرکات ریز پاشنه پاهای‌تان را از خودتان دور کنید بدون اینکه باسن‌تان را پایین بیاورید. مکث کنید و دوباره به حالت اول بازگردید و حرکت را ۱۵بار تکرار کنید.


نشستن پیچ و تابی

الف) روی زمین بنشینید و حوله را محکم بین دست‌های‌تان بگیرید. بازوهای‌تان صاف و به عرض شانه‌ها باز باشد. به عقب بروید و پاهای‌تان را تا جایی که تعادل دارید، از زمین بلند کنید. زانوهای‌تان را خم کنید و عضلات شکم‌تان را هم همچنان منقبض نگه دارید.

هرجا شد ورزش کنید

ب) سمت راست حوله به سمت زمین بچرخانید و در همین حال شانه‌ها و نیمه‌تان را هم به همان سمت متمایل کنید. کمی مکث کنید و دوباره به حالت اول بازگردید و بعد این حرکت را برای طرف چپ تکرار کنید. این حرکت را باید ۲۰ بار تکرار کنید.


پرش جانبی

الف) بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و دست‌های‌تان را به کمر بزنید. پای راست‌تان باید روی حوله باشد.

هرجا شد ورزش کنید

ب) زانوی چپ را خم کنید و باسن‌تان را به بیرون فشار دهید در حالی که پای راست‌تان را آرام آرام می‌لغزانید و از خود دور می‌کنید. کمی تامل کنید و پای‌تان را به حالت اول بازگردانید. این یک حرکت حساب می‌شود. این تمرین را ۱۵ بار برای یک پا و ۱۵ بار برای پای بعدی انجام دهید.


پرس سینه

الف) روی شکم بخوابید، قفسه سینه‌تان را از زمین بلند کنید. حوله را محکم بین دست‌ها و مقابل شانه‌های‌تان نگه دارید و آرنج‌تان را خم کنید.

هرجا شد ورزش کنید

ب) با فشار تلاش کنید حوله را به‌طور مستقیم از خودتان دور کنید و آرنج‌های‌تان را کاملا صاف کنید. به حرکت اولیه بازگردید و این تمرین را ۲۰ بار انجام دهید.

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين