امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80924
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 فروردین 1397 - 17:47 | | ارسال توسط :

۶۷ درصد مشاغل ایجاد شده در سال گذشته مربوط به زنان بود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سال گذشته حدود ۶۷ درصد و ظرف ۹ ماه سال ۹۶ افزون بر ۴۵ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور مربوط به زنان بود که نشانگر سهم قابل توجه این قشر در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش بابل نوین، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از نگارخانه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صنایع دستی ۷۵ درصد تولیدات و در بخش تولیدات کشاورزی ۴۵ درصد متعلق به بانوان است که پا به پای مردان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی توسط بانوان نیز باید کارهای بیشتری انجام شود. یکی از این امور مهم، بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی و انقلاب دیجیتال است که در این خصوص نشست تخصصی در سال گذشته با همکاری وزارت ارتباطات برگزار شد علاوه بر آن یک نشست دیگر نیز با حضور کشورهای مختلف در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تسهیلاتی که در اختیار بانوان قرار داده می‌شود، اظهارکرد: تسهیلات فراگیر برای همه کسانی است که بخواهند اشتغال‌زایی کنند و تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار خاص زنان روستایی است. مدیرکل دفتر امور بانوان هر استانداری در کشور عضو کارگروهی است که درباره این تسهیلات تصمیم‌گیری می‌کند تا سهم زنان روستایی در اعتبارات دیده شود.

ابتکار افزود: همچنین طرحی هم در سطح ملی برای تقویت کارآفرینی و توانمندی‌های زنان در کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر داریم که امسال با همکاری کارآفرینان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: زنان خانه‌دار هم علاقه‌مند هستند در تولید نقش داشته باشند، کار خدماتی زنان از به خاطر علاقه است. بیش از ۲۲ درصد تولید ناخالص ملی را ارزش کار خانگی زنان تخمین زده‌اند. باید برای کارآفرینی زنان و مسئولیت‌هایی که علاقه‌مند هستند شرایطی فراهم کنیم تا از همان پایگاه منزل هم بتوانند فعالیت اقتصادی انجام دهند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: شرایط اینترنت و انقلاب دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که بانوان بتوانند کسب و کارهای کوچک را در منزل هم دنبال کنند.

ابتکار با اشاره به شعار سال درخصوص حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: ممکن است در جاهایی کیفیت برخی کالاهای ایرانی مشکلاتی داشته باشد اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که کیفیت کالاهای ایرانی روبه رشد است.

وی اظهار کرد: هر چه تقاضا و بازار برای استفاده از کالای ایرانی جدی‌تر باشد شاهد ارتقای تولیدات و کیفیت خواهیم بود. امیدواریم که امسال از سوی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای نسبت به کالای ایرانی شود؛ به خصوص در بخش صنایع دستی که فرهنگ و زیبایی‌های فرهنگ ما را به دنیا نشان می‌دهد./م

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.