امروز : یکشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۰
تاریخ : 2015/12/12 - 18:01 ذخیره فایل ارسال به دوستان
امام جمعه مشهد:

کسی که صدها زاویه با رهبری دارد، از ایشان خرج می‌کند تا به قدرت برسد!

امام جمعه مشهد گفت: یک قدرت یاب فرصت‌طلبی که در درون فکر و مغزش صدها زاویه با مقام معظم رهبری دارد، با یک خرج کردن از رهبری و شعار مقام معظم رهبری، فکر می‌کند در بدنه جامعه نفوذ کند و به قدرت برسد؛ همان نقشه‌ای که مأمون در برابر امام رضا(ع) داشت.

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ۲۰ آذر ۹۴ در حرم امام رضا(ع) عنوان کرد: جمعه آخر ماه صفر است، از همه عزاداران، هیأتی‌ها، سینه‌زن‌ها، زنجیرزن‌ها، آن‌هایی که دو ماه زندگی‌شان را به‌پای آقایشان حسین ریختند، آن‌هایی که در مقابل چشمشان در این دو ماه، مصائب اهل‌البیت مجسم بود، عزاداری کردند، سوگواری کردند، اقامه عزا کردند، از همه این عزیزان تشکر می‌کنم؛ از بزرگوارانی که مانور عظیم عشق و ارادت به اهل‌بیت را در راهپیمایی چندمیلیونی اربعین به دنیا نمایش دادند در یک شعاع ۵۰ کیلومتر، فریادشان بلند بود «یا حسین»، از همه آن‌ها متشکرم.

تشکر از زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا(ع)

از زائرین محترمی که با پای پیاده در این هوای سرد، مسیر کوه و دشت و بیابان را وسط برف طی کردند و خودشان را به تربت علی بن موسی‌الرضا در امشب شب عزای امام هشتم(ع) رساندند و بقیه هم که می‌رسانند، تشکر می‌کنم، از همه بزرگوارانی که زائرین پیاده، عزیزترین مهمانان امام رضا (ع) را پذیرایی کردند در موکب‌های بین راه، در خود شهر، اسکان دادن، اعم از نهادهای مقدسی که در این زمینه فعال بودند و از مردم باایمان و خدمتگزار شهر خودمان و خدمات مردمی که در این مرحله نشان و نمایش داده‌اند، از همه این‌ها متشکرم؛ ان شاالله مجموعه این حرکت‌ها و این زحمت‌ها، منظور نظر مولایمان امام زمان(ع) که هم صاحب این دو ماه عزاداری است و هم صاحب امروز که دردناک‌ترین روزهای تاریخ، و روز عزای پیغمبر اکرم است، و هم امشب آقا مشهد می‌آیند، در حرم گریه‌کنانشان را نگاه کنند، این اشک‌ها را در غربت علی بن موسی‌الرضا در چشم شما مرد و زن می‌بینند و می‌خواهند پذیرایی داشته باشند از میهمانان جدشان امام هشتم(ع)، ان شاالله همه احساسات و عواطف، اشک‌ها و عشق‌ها مورد توجه مولایمان امام زمان(ع) قرار بگیرد.

دو ماه عزاداری محرم و صفر، عزاداری کاربردی بود

نکته‌ای که می‌خواهم عرض کنم، دو مطلب است، مطلب اول این‌که این دو ماه عزاداری، تنها اشک نبود، تنها عشق نبود، تنها هیجان و احساس و عاطفه نبود، این دو ماه عزاداری باید عزاداری کاربردی باشد و کی این دوماهه محرم و صفر در زندگانی ما کاربردی می‌شود؟ وقتی‌که ما در تحلیل سیره سیاسی اولیاء خدا و مظلومانی از اهل‌بیت که این‌ها در عرصه سیاسی همه مظلومیتشان نقش‌بست و در جریان‌های سیای همه فعالیت‌ها و فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایشان انجام شد، این برای ما یک آموزه راهبردی در زندگانی سیاسی پر بحران امروزمان در برابر دشمنان اسلام، استکبار جهانی و صهیونیست جهانی باشد، این می‌شود محرم و صفر کاربردی.

نکته دومی که بنده می‌خواهم عرض کنم این است که امروز، یعنی روز دوم رحلت پیغمبر، دردناک‌ترین روز تاریخ اسلام است، امروز حتی از روز عاشورا دردناک‌تر است، امروز حتی از روزی که جنازه امام حسین را تیرباران کردند نیز دردناک‌تر است، امروز حتی از روزی که وجود مقدس علی بن موسی‌الرضا را در سرزمین غربت جگرش را با زهر پاره‌پاره کردند، دردناک‌تر است؛ چرا این روز دردناک‌تر است؟ به خاطر این‌که برحسب نوشته علامه امینی، روز دوم رحلت پیغمبر یعنی امروز، تهاجم کردند خانه زهرا را آتش زدند، امروز روز شهادت حضرت محسن است، امروز ناله فاطمه بین در و دیوار بلند شد« یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ الله! هکَذا کانَ یُفْعَلَ بِحَبیبَتِکَ وَ اِبْنَتِکَ»، «ای پیغمبری که دیروز سرت را بر زمین گذاشتی، امروز سرت را بردار ببین با حبیبت چه می‌کنند».

همه مصائب وارده بر اسلام برای زندگی آرام بود

امروز دردناک‌ترین روزهای تاریخ است، همه مصائب ما از امروز شروع شد و همه مشکلات ما از دیروز و امروز شروع شد، مسئله همه مظلومیت‌هایی که شما از اهل‌بیت پیغمبر سراغ دارید از جگر پاره‌پاره امام مجتبی و مظلومیت ۱۰ ساله امام حسن و طول شهادت امام رضا که یک سال و نیم طول کشید تا امام رضا(ع) را کشتند، همه مصائب و مشکلات از امروز شروع شد.

ببینید، مسئله تمام این مظلومیت‌ها، ریشه‌اش عداوت با خود پیغمبر بود، رویارویی با خود رسول‌الله است، با شخص پیغمبر مسئله داشتند؛عداوت با پیغمبر هم برای این است، کسی نیست که به‌راحتی با او دشمن بشوند، پیغمبری که «وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ»، پیغمبری که پیغمبر رحمت و مهربانی است، پیغمبری که جان به حلقومش رسیده، می‌گوید عزرائیل دست نگه‌دار، الآن که من می‌خواهم جان بدهم چه بر سر امت من می‌آید؟ این پیغمبر رحمت کسی نیست که بخواهند با او دشمنی کنند، چرا رویارویی و عداوت با پیغمبر در حدی باشد که از دیروز روز رحلت پیغمبر تا روز غیبت امام زمان(ع)، ۲۵۰ سال، دو قرن و نیم طول بکشد، در این دو قرن و نیم محور تمام تحلیل و تحولات سیاسی کشور اسلام، مظلومیت اهل‌بیت پیغمبر باشد؟ هر جا بچه پیغمبر است بکشند، هر جا بچه پیغمبر است در شکنجه‌گاه‌ها جان دهند، هر جا بچه پیغمبر است سقف زندان را روی سرش خراب کنند، بچه‌های پیغمبر در بیابان‌ها، کوه ها و جنگل‌ها آواره شوند؟ عداوت در این حد چرا با پیغمبر؟

برای رسیدن به قدرت و شهوت، باید اسلام پیغمبر براندازی شود

به خاطر این‌که این‌ها می‌خواهند به قدرت برسند، می‌خواهند یک قدرت بی‌چون‌وچرا پیدا کنند، می‌خواهند قدرتی پیدا کنند که هرچه می‌خواهند بخورند، هرچه می‌خواهند ببرند، هرچه می‌خواهند جنایت کنند، هزارویک‌شب می‌گساری، عربده‌کشی و فحشا کاری هارون و مأمون و امثال این‌ها، به این قدرت، به این ذلت و این شهوت برسند، پیغمبر، دین پیغمبر،ایمان مردم به پیغمبر، وابستگی مردم به پیغمبر، حضور شعائر نورانی و مقدس پیغمبر مانع این قضیه است، باید پیغمبر براندازی شود، باید اسلام پیغمبر هم براندازی شود تا این‌ها بتوانند به یک کامروایی کامل برسند، همه سر این است.

باوجود رهبری در کشور، فرصت‌طلبان داخلی نمی‌توانند به قدرت و ثروت دست پیدا کنند

نه‌تنها پیغمبر؛ برادران، خواهران، این را بدانید وجود رهبر دینی، گرایش مردم به رهبر دینی، این‌که یک پسر پیغمبر در این مملکت به عنوان ستون خیمه نظام حضور دارد، سبب می‌شود قدرت‌مداران، مستکبرین، زوردارها، زر دارها، جنایتگرها، ستمگرها و فرصت‌طلب‌ها و قدرت‌طلب‌های داخلی، این‌ها نمی‌توانند به پول و مال‌ومنال برسند. «تکبیر»

لذا این‌ها دنبال همین قضیه‌اند، یعنی شما ببینید، کاری که دیروز و امروز شد، اصلاً روی این قضیه طرح داشتند، برنامه داشتند که با یک عملیات روانی، امیرالمؤمنینی که تمام عزت اسلام و مسلمین مال امیرالمؤمنین است، امیرالمؤمنینی که تمام عظمت و اقتدار این مردم در دنیای عرب و در دنیا آن روز در سلطه شمشیر امیرالمؤمنین بوده، اگر مجاهدات مولا نبود، اگر شمشیر زدن‌ها و فداکاری‌های مولا نبود، این‌ها اصلاً وجود نداشتند.

با برچسب افراطی، ولایت را از مدیریت جامعه کنار زدند

صدیقه اطهر در خطبه فدکیه می‌گویند «کُنْتُمْ وَتَقْتاتُونَ الْوَرَقَ، تَشْرَبُونَ الطّرْقَ»، «ای انصار، شما برگ چین یک‌مشت یهودی در باغ‌ها نخلستان‌ها بودید، شما آب گندیده می‌نوشیدید، شمشیر علی بود و مجاهدات علی بود که برای شما عظمت ایجاد کرد، آن‌وقت این علی می‌آید متهم می‌شود به‌عنوان افراطی و خشن، علی نمی‌تواند رییس مملکت باشد، این آدم افراطی است، این علی کفار را کشته، نوامیس آنان و خانواده‌هایشان از علی دقدلی دارند، علی نمی‌تواند خلیفه باشد، علی نمی‌تواند حاکم باشد، یک آدم بی‌دردسرتری باید حاکم باشد، ببین چطور علی را کنار زدند.

امروز هرکس از شعائر دین و منکرات حرف بزند، افراطی خوانده می‌شود

برادران، این برچسب افراطی که امروز به هرکسی می‌زنند که از دین دم بزند، از شعائر دین حمایت کند، از ارزش‌های دینی پشتیبانی کند، این برچسب افراطی که امروز به هرکسی می‌زنند که با منکرات در این مملکت می‌جنگد، این شعار و توطئه شیطانی کسانی است که دیروز و امروز علی را از قدرت کنار زدند، رهبری اسلام را از خط امامت خارج کردند، شعار آنان است که همین امروز هم ابزار یک عده توطئه‌گر سیاسی واقع‌شده که یک دلسوز دین در این مملکت به‌جایی نرسد، سخنش اثر نکند، در جامعه نافذ نباشد، این را به افراطی متهم کنند کما این‌که آن روز هم به افراطی متهم کردند.

هر مسؤولی که بیاید در مقابل منکرات، فحشا و بی‌بندوباری‌هایی که سفره دین را از زیر پای جوان‌های ما در این مملکت می‌کشد، ایستادگی کند، مقابله کند، او به افراطی متهم می‌شود و می‌گویند این افراطی است.

تقدیر از فرمانده انتظامی کشور به‌واسطه مقابله با بی‌عفتی در جامعه

بنده با بهره‌برداری از حضور برادر بزرگوارمان، فرمانده دلاور و غیور نیروی انتظامی کشور امروز در نماز جمعه، از این حرکت عظیمی که این برادر بزرگوار و این ذخیره عزیز اسلام و انقلاب در کشور انجام داده‌اند در مبارزه با منکرات شرعیه و زنانی که می‌خواستند کشف حجاب را رسم کنند از داخل اتومبیل‌ها، من خیلی تشکر می‌کنم، یک‌بار تشکر کردم، این بار هم باوجود خودشان دوباره تشکر می‌کند.

عزیزان مسؤول ما باید خیلی مقاوم بایستند مقابل این قضایا، ناراحت نشوند، عقب ننشینند اگر یک‌مشت توطئه گران سیاسی دست‌نشانده استکباری در این مملکت آنان را به افراطی متهم کردند، نباید موضع خودشان را عوض کنند، باید ارزش‌های دین را حفظ کنند.

ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی در مدیریت و اقتصاد، منطق ظلم به اهل‌بیت است

نقشه دومی که اجرا شد، گفتند آقا امام حسین عادل هست، پسر پیغمبر هست، فرزند امیرالمؤمنین هست، همه عزت‌ها و عظمت‌ها را دارد اما پسر هند جگرخوار، اقتصاد و امنیت مملکت را بهتر اداره می‌کند؛ این منطق که مردم را فقیر کنند، مردم را بدبخت کنند، زندگی مردم را از درون کاخ‌های آمریکایی و اروپایی نشان بگیرند و زندگانی مردم را با مشکل روبرو کنند و از این‌طرف بخواهند نظام اسلامی، این حکومت، قدرت مدیریت، امنیت و اقتصاد ندارد، بایستی یک جریانی بیاید، بایستی با دنیا بسازی، با دنیا تعامل کنیم، با همه دشمنان خودتان باید دست دهید تا نان‌وآبتان تأمین شود، این همان منطق جریان مظلومیت امام مجتبی است.

آن روز هم همین حرف را زدند، گفتند بروید با پسر هند جگرخوار بسازید، شمشیر روی او نکشید، با او درگیر نشوید، امنیت و اقتصادتان را بهتر می‌تواند تأمین کند؛ برادران، این‌که مقام معظم رهبری هی ما را تحذیر می‌کند از نفوذ دشمن، منفذ دشمن همین حرف‌هاست، همین زمزمه‌هاست؛ وقتی دشمن با این زمزمه‌ها نفوذ کرد، آمد وارد عرصه شد، جز با کشتن زهرا زیر ضربات تازیانه و ته غلاف شمشیر دیگر دست‌بردار نیست.

مسئله این است، این شعر را از قدیم می‌خواندند «دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا، گاه می‌گوید پدر، گاهی حسن گاهی رضا»؛ این دقیقاً توجه به آن توطئه‌ها، برنامه‌ها و جریان تحلیل سیاسی مظلومیت این سه عزیز است که ما باید توجه کنیم، از آن‌طرف یک نظام مستکبر طاغوتی تا دندان‌مسلح فکر کرد برای تثبیت حکومت و قدرت خودش باید بیاید مدیریت دینی، رهبری مرامی اسلامی، مقام ولایت را استخدام کند و توطئه علیه امام رضا(ع) ریختند و این‌ها، جریان‌هایی است ک امروز در جامعه ما مطرح است.

کسی که صدها زاویه با رهبری دارد، از ایشان خرج می‌کند تا به قدرت برسد

یک قدرت یاب فرصت‌طلبی که در درون فکر و مغزش صدها زاویه با مقام معظم رهبری دارد، با یک خرج کردن رهبری و شعار مقام معظم رهبری فکر می‌کند در بدنه جامعه نفوذ کند و به قدرت برسد، همان نقشه‌ای که مأمون در برابر امام رضا(ع) داشت؛ هم توطئه روز مرگ پیغمبر، هم فتنه شهادت امام حسن(ع)، هم نابکاری‌های خدعه و نیرنگ بازی‌های مأمون در مظلومیت امام رضا(ع)، امروز در جریان‌های کشور ما کاملاً نفوذ کرده و وجود دارد، شما مردمید که باید بصیرت پیدا کنید، دقیقاً بشناسید این شعارها و زمزمه‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد، سابقه‌اش در اسلام یا در جگر پاره‌پاره امام مجتبی است، یا در شهادت غریبانه علی بن موسی‌الرضا است و یا در مظلومیت عزیزان پیغمبر روز دوم رحلت پیغمبر است.

بصیرت یعنی مردم این خدعه گران را بشناسند

بصیرت یعنی همین‌که ما بیاییم این جریان‌ها و سیره سیاسی اهل‌بیت را تحلیل کنیم، وضعیت امروز خودمان را با این تحلیل سیاسی سیره اهل‌بیت(ع) تنظیم کنیم، اگر این شد، این عزاداری‌ها کاربردی است، این محرم و صفرها کاربردی است، راهبرد جلوی پای ما می‌گذارد، ما از این عزاداری‌ها حرکت می‌کنیم و وضعیت خودمان را دقیقاً تنظیم خواهیم کرد.

برادران، غربت امام رضا، شب شهادت امام هشتم، روی فرش امام رضا نشسته‌اید، از هم بهتر این است که امروز این برق چشمتان را به خود امام هشتم نشان دهید که برای غربتش اشک می‌ریزید، غربت امام رضا غربتی است که خودشان اعلام کردند، فرمودند «  انَّ شرما خَلَقَ اللَّهُ فی زمانی. یقتلنی بِالسَّمِّ ثُمَّ یدفننی فی دَارِ مضیعه وَ بِلَادِ غُرْبَهٍ»؛ بدترین وضعیتی که وجود دارد در زمان من این است که مرا با زهر می‌کشند و مرا در بلاد غربت دفن می‌کنند، چرا غربت؟ غربت از این‌که از مدینه دور است؟ این‌که از زن و فرزند دور است؟ این تنها مربوط به امام رضا نیست، مال سایر ائمه هم بوده.

بلکه تنها آنجایی که شدت مصیبت برای اهل‌بیت مظلوم بیشتر بود، آنجایی که زن و بچه شاهد مظلومیتشان بودند، آنجایی که زن و بچه می‌آمدند بدن پاره‌پاره زیر سم اسب را برمی‌داشتند از روی زمین و روی دست می‌گرفتند، آنجایی که سربریده بابا را نصف شب به دست دختر کوچک می‌دادند، این‌که شدیدتر است، دوری زن و بچه غربت نیست، این چه غربتی است؟ غربت امام رضا در این بوده که امام رضا مظلوم بود و کسی نمی‌دانست مظلوم بوده.

غربت امام رضا(ع) در یک سال و نیم زمان شهادت ایشان بود

شهادت امام رضا یک سال و نیم طول کشید و به عزیزانش گفت «برای غربت و مظلومیت من گریه کنید، مرا می‌برند شهید کنند»؛ «السَّلَامُ عَلَى مَنْ أَمَرَ أَوْلَادَهُ وَ عِیَالَهُ بِالنِّیَاحَهِ عَلَیْهِ قَبْلَ وُصُولِ الْقَتْلِ إِلَیْهِ» این زن و بچه از همان روز در داغ امام رضا گرفتار بودند تا روزی که خبر شهادت امام رضا(ع) را شنیدند، امام رضا در این‌یک سال و نیم مراحل شهادت را طی می‌کرد و کسی هم نمی‌فهمید که امام رضا مظلوم است و دارد مراتب شهادت را طی می‌کند، این غربت امام هشتم(ع) بوده است.

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين