امروز : سه شنبه, ۱۹ آذر , ۱۳۹۸
تاریخ : ۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۹:۱۷ ذخیره فایل ارسال به دوستان
امام جمعه موقت تهران:

علامه طباطبایی ذوب در قرآن و اهل بیت(ع) بود

امام جمعه موقت تهران گفت: علامه طباطبایی(ره) انسانی خودساخته و جلوه ای از نور حق تعالی و ذوب در قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

به نقل از ایرنا، آیت الله کاظم صدیقی جمعه شب در نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم خاطرنشان کرد: علما و بزرگان حوزه های علمیه همواره در برابر علامه طباطبایی(ره) خضوع و احترام مثال زدنی داشتند و ایشان از نظر علمی در رتبه بالایی قرار داشت.
وی با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و شخصیتی علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: نگارش کتاب هایی همچون المیزان و تربیت شاگردانی که همه یاران امام و انقلاب بودند، همه از عشق و عبودیت علامه طباطبایی(ره) سرچشمه داشت و ایشان اینگونه مورد فضل و عنایت های الهی قرار گرفته بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند متعال عالم هستی را برای عالم شدن انسان خلق کرده است تا انسان مظهر خلیفه اللهی باشد، افزود: مسیر عالم شدن انسان و رسیدن به حقیقت عالم هستی، عبودیت و بندگی انسان در برابر پروردگار متعال است.
وی با بیان این که انسان به امر خداوند متعال باید به تحصیل علم و کسب معرفت بپردازد، اظهار داشت: انسان برای رسیدن به مرتبه عبودیت، باید خداوند را مالک حقیقی همه هستی بداند و پروردگار با نزول قرآن این راه را برای بشر ترسیم کرده است.
صدیقی، بزرگترین مانع برای کسب معرفت را نفس انسان و راه درمان آن را محبت دانست و گفت: قرآن برای همیشه معجزه الهی و جلوه کامل پرورگار متعال است و هرکجا جلوه گری کند، آنجا را دگرگون خواهد کرد.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
علامه سید محمدحسین طباطبایی در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی متولد شد و در ۲۴ آبان ۱۳۶۰ به دیدار حق شتافت؛ وی مفسر، فلیسوف، متکلم، فقیه، عارف، اسلام شناس و از تاثیرگذاران عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سده ۱۴ هجری شمسی بود؛ وی نویسنده تفسیر المیزان و کتاب ‌های فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين