امروز : جمعه, ۴ بهمن , ۱۳۹۸
تاریخ : ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۴:۱۴ ذخیره فایل ارسال به دوستان

لحظه‌ای درنگ بر دغدغه فرهنگ

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، البته من وظیفه‌ام است که از شخص جناب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور محترم و دولت به صورت کلّی دفاع کنم و شما بدانید که دفاع خواهم کرد. نه این‌که در مقابل دشمنان دفاع می‌‌کنم؛ حتّی در مقابل انتقاد‌های غیر صحیح دوستان – یعنی عناصر داخلی و عناصر مؤمن و عناصر خودی – دفاع می‌‌کنم؛ اما این به معنای آن نیست که دولت نباید در درون خود به نقد عملکرد خودش بپردازد. یک مقدار باید به نقدِ عملکرد‌ها بپردازید. «بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت اول اصلاحات ۲ شهریور ۷۸»

چراغ راه و مسیرمان بوده است؛ پشتیبان تمامی مسئولین خدمتگزار و دغدغه مند بوده و هستیم و خواهیم بود.بنابر گزارش فرمایشات حضرت اقا که در جدول بالا امده است لذا تهدیدات زیادی را که در وزارت فرهنگ؛ در عرصه ی فرهنگی که هم امنیت ؛الگوی مصرف؛ سبک زندگی اسلامی را نشانه رفته است را متذکر می‌‌شویم:

طبق قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشبرد اهداف زیر تاسیس شده‌است:

۱٫رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی
۲٫استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب
۳٫اعتلای اگاهی‌‌های عمومی در زمینه‌‌های مختلف و شکوفایی استعداد‌ها و روحیه ی تحقیق؛ تتبع و ابتکار در جامعه
۴٫رواج فرهنگ و هنر اسلامی
۵٫اگاهی جهانیان نسبت به مبانی و مظاهر و اهداف انقلاب اسلامی
۶٫گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف بخصوص مسلمانان و مستضعفان جهان
۷٫فراهم امدن زمینه‌‌های وحدت می‌ان مسلمانان

سخنان حضرت اقا در موضوع فرهنگی با نام‌‌های شبیه خون فرهنگی؛ ناتوی فرهنگی؛ جنگ فرهنگی؛ جنگ نرم و…. از سال ۶۰ که دغدغه‌‌های ایشان در زمان ریاست جمهوری تا به اخرین گفتگو در تاریخ ۱۶/۰۳/۹۵ در دیدار با نمایندگان مجلس دهم فرمودند: در مسئله ی فرهنگ؛ احساس یک نوع ولنگاری می‌‌کنم مسئله ی فرهنگ؛ مسئله ی مهمی است و در بلند مدت از اقتصاد مهم تر است. بر کسانی که نقد منسفانه داشته و بدور از هرگونه نگاه حزبی تحقیق می‌کنند پوشیده نیست!
جدی نگرفتن جنگ نرم!

نظام بین‌المللی طی دهه‌‌های گذشته به ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و پایان جنگ سرد با تغییرات ساختاری و کارکردی عدیده‌ای روبرو بوده و هست. در دوران جنگ سرد ایدئولوژی سیال-اقتصادی در قدرت نقش داشت و اکنون فرهنگ است که در شکل دادن به هویت‌ها، تعلقات دشمنی‌‌های مردم و دولت‌ها، جای ایدئولوژی را گرفته است.

دشمنان انقلاب اسلامی پس از ناکامی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران از طریق روش‌‌های نظامی و امنیتی دهه اول از دهه دوم و سوم به بعد با تکیه بر قدرت نرم خودشان به بهره‌گیری از راهبرد جنگ نرم روی آوردند، در حال حاضر این راهبرد در سال‌‌های آغاز دهه چهارم شدت بیشتری یافته است. که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. این جریان فرهنگی‌ و سیاسی برای تأثیرگذاری بر ذهنیت جامعه که در برگیرنده فکر، اخلاق و ایمان مردم است تلاش می‌‌کند.

مقاله ی شناخت جنگ نرم ازدیدگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی منتشر شده در وبگاه وزارت اطلاعات به مورخ ۲۶/۰۷/۱۳۹۱

نفوذ امنیتی و اقتصادی در زمینه پوشاک و مد

http://www.bloghnews.com/images/docs/000269/n00269532-t.jpg

Keep calm

مخفف عبارتی است که این روز‌ها روی لباس برخی دختر پسر‌های تهرانی و حتی شهرستانی نقش بسته و اگر از هر کدام از آن‌ها معنای این پیام را بپرسید، شاید خیلی معنی آن را به درستی ندانند. ماجرا از این قرار است که در دوران جنگ جهانی دوم، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس مجموعه ای پوستر طراحی و توزیع می‌‌کند که در آن‌ها پیام هایی از طرف جورج ششم پادشاه این کشور، با هدف روحیه دادن به مردم و سربازانِ در حال جنگ حک شده است. بالای این پوستر‌ها هم به نشانه پادشاه انگلیس، عکس یک تاج سلطنتی طراحی شده است. پوستر‌های اول و دوم این مجموعه پوستر ۲۰تایی چاپ و در سطح گسترده ای هم توزیع می‌‌شود؛ اما سومین پوستر این مجموعه هیچ وقت رسانه ای نمی شود؛ چرا که برای زمانی پیش بینی شده بود که خاک انگلیس اشغال شده باشد تا این پوستر به سربازان روحیه برای ادامه دادن بدهد. پوستری که روی آن نوشته شده بود: «آرام باشید و ادامه دهید»

نظر غربی‌‌ها در مورد پوشش در و مد در ایران!

ایران بعد از عربستان، بیشترین می‌زان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد. کل مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ در حدود ۷/۲ می‌لیارد دلار است که با می‌انگین رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از کشور‌های اروپای شرقی بالاترین رشد را دارد و این بدان علت است که تقریبا نیمی از جمعیت منطقه زیر ۳۰ سال هستند. در این حال ۱۴ می‌لیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریبا ازکل کشور‌ها منطقه ربوده اند به نحوی که تقریبا ۲۹ درصد کل مصرف کنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل می‌‌دهند. به عبارت دیگر اگر جمعیت زنان خاورمیانه ۱۵۵ می‌لیون نفر باشد، ۹ درصد این زنان یعنی ۱۴ می‌لیون نفر زنان ایرانی حدود یک سوم یعنی ۲/۱ می‌لیارد دلار هزینه لوازم آرایشی از ۷/۲ می‌لیارد دلار بازار لوازم آرایشی خاورمیانه را پرداخت می‌‌کنند.

اخیرا کمپانی ” لانکوم ” فرانسه که یک برند معروف تولید کننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از ۴۰۰ نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه می‌‌نویسد: مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می‌‌خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر ۴ ماه است.

بر اساس این گزارش کمپانی فرانسوی لانکوم که زیر مجموعه کمپانی عظیم اوریال است، از سال ۲۰۱۰ در ایران شرکت توزیع کننده رسمی دارد و هم اکنون در کل ایران بیش از ۲۰ مرکز فروش دارد.

یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می‌‌گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگ برای ماست که ارزش آن سالانه صد‌ها می‌لیون دلار است.

به مرور زمان آرایش کردن برای زنان ایرانی همه گیر تر می‌‌شود و با وجودی که ساختار حکومت ایران جمهوری اسلامی است، اما زنان ایرانی در زمینه آرایش کردن حتی از بسیاری از کشور‌های لیبرال غرب ی هم جلوترند.

یکى از استادان دانشگاه‌هاى آلمان براى نشستی به تهران سفر می‌‌کند، هنگام بازگشت یکى ازهمراهان می‌‌پرسد «ایران را چطور ارزیابى کردید؟»

پاسخ جالب استاد: ایران کشور زیبایى بود، اما فاحشه زیاد داشت!

منبع: «مجلۀ اکومُد»

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم “کریل جولیان” می‌‌نویسد: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌‌کنند.
منابع: ۱-شفقنا / ۲- آفتاب/ ۳-فردا نیوز

ایا از این دست قبیل توهین‌‌های کشور‌های غربی که با کوچکترین جستجویی در مقالات و شبکه‌‌های اجتماعی علمی مربوطه روشن و مبرهن خواهد بود؛ برای کشور ما که دارای غنی ترین و بی نظیرترین مثال‌‌های فرهنگ ایرانی اسلامی است کم است؟!/ص

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين