امروز : شنبه, ۲۸ دی , ۱۳۹۸
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۴:۴۱ ذخیره فایل ارسال به دوستان

خودروسازان ارزان‌ترین قطعات را روی خودرو نصب می‌کنند/هیچ نظارتی بر گارانتی خودرو‌ها نیست

به گزارش بابل نوین، سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران اظهار داشت: در کشورهای مختلف دنیا سن گارانتی خودروها از سن معافیت معاینه فنی بیشتر است؛ در  ایالات متحده امریکا گارانتی بری مبنا، بازار رقابتی در مدت گارانتی متفاوت است.

وی افزود: بر اساس لایحه ای در آمریکا برای مقابله با آلودگی ، خودروسازان موظف هستند کنیستر کاتالیست ها  که به آلودگی هوا مربوط می شود را  تا ۸ سال گارانتی کند و سن معاینه فنی ۲ ساله است.
حسینی منش گفت: وقتی سن خودروها بیشتر می شود به تناسب آلایندگی آن افزایش می یابد ، در همه جای دنیا کنیستر و کاتالیست و قطعاتی که برای مقابله با آلودگی هوا روی خودرو نصب شده در صورت فرسودگی و خرابی به صورت رایگان تعویض می شود اما در ایران با مصوبه ای که مجلس به تصویب رساند که به دنبال آن سن معافیت خودروها از معاینه فنی ۴ سال باشد خودروها بعد از ۴ سال از گارنتی خارج شده است و هزینه های سنگین آن به دوش مردم است چرا که گارانتی خوردوها در  ایران ۲ سال است و وقتی خودروی تولیدی تا ۴ سال به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کند از کجا  سلامت خودرو خود مطلع شود.
وی افزود: هیچ نظارتی بر گرانتی خودروها نیست ، و معمولا  ارزان ترین قطعه را همچون کاتالیست روی خودروها  نصب کند؛ پراید ارزاتنترین کاتالیست روی آن نصب می شود که در این راستا هزینه یک کاتالیست برای این خودرو  ۲۰۰ هزار تومان است در صورتی که خودروهای خارجی کاتالیست میلیونی روی خودرو نصب می کنند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در پایان بیان کرد: دستگاه های نظارتی باید خودروسازان را مجاب  کند که  قطعه بهتری روی خودرو  نصب کنند و گرانتی بیشتری داشته باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين