امروز : پنج شنبه, ۳۰ شهریور , ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۲۰:۵۸ ذخیره فایل ارسال به دوستان

سئو به زبان ساده: سه راهکار اصلی برای جذب مشتریان مناسب به وب‌سایت

جذب مشتری مناسب به وب‌سایت از مهم‌ترین مراحل اجرای یک سرویس آنلاین است. با رعایت برخی نکات می‌توان با کمترین هزینه این کار را انجام داد.

به گزارش بابل نوین،پیش‌بینی می‌شود که سهم فروش آنلاین در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۰ دو برابر مقدار فعلی شود و تا آن زمان در دنیا میزان فروش به حدود ۱۴ تریلیون دلار برسد.

اما بزرگ‌ترین سؤال این است: مشتری‌ها چطور در دنیای شلوغ و رو به رشد وب محصولات شما را پیدا کنند؟ نام این بازی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که باید با توجه به دستورالعمل گوگل وبمستر به‌درستی انجام شود. سئو روندی برای بهبود دیده شدن یک وب‌سایت در نتیجه یک جستجوی طبیعی است. هرچه  وب‌سایتی بالاترین و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را داشته باشد، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست خواهد آورد.

SEO

بیش از ۲۰۰ فاکتور در الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل وجود دارند و بیشتر آن‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

  • ساختار تکنیکی وب‌سایت
  • سئوی داخلی (شامل فراوانی واژه‌های کلیدی، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لینک و ساختار وب‌سایت)
  • سئوی خارجی (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک)

برای آنکه نتیجه جستجوی گوگل خود را به‌خوبی رتبه‌بندی کنید، نه‌تنها باید به مفهوم این فاکتورها دقت داشته باشید؛ بلکه باید وب‌سایت خود را با دقت به‌روزرسانی و نگه‌داری کنید. البته این کار آسان نیست و باید در برنامه‌های روزمره، رسیدگی و نگه‌داری از وب‌سایت را بگنجانید تا بتوانید امکان دیده شدن و فروش آن را بیشتر کنید.

۱. تنظیم ساختار تکنیکی وب‌سایت

اولین گام برای استراتژی تجاری آنلاین موفق، وب‌سایتی است که به‌خوبی تنظیم شده باشد و محتوا و رابط کاربری قوی داشته باشد. این فرآیند از همان ابتدایاه‌اندازی و توسعه سایت باید مد نظر قرار داده شود؛ چرا که این مورد یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های بازدهی سئوی وب‌سایت است. هدف اصلی، ساخت یک تجربه کاربری عالی است؛ یعنی همه‌ی محتوای وب‌سایت باید به‌آسانی در دسترس باشد و منوها مفهوم کاملا منطقی برای کاربران داشته باشند. یک ایده خیلی خوب این است که پیش از راه‌اندازی وب‌سایت، یک گروه آن را بررسی کنند و بازخوردهایی در مورد طراحی و قسمت‌های گیج‌کننده ارائه دهند. این کار می‌تواند نتایج جستجوی شما را به‌خوبی بهبود بخشد و نرخ دفع کاربر را کاهش دهد؛ چرا که شما پس از آنکه وب‌سایت را در اختیار همگان قرار دادید به‌احتمال خیلی زیاد به تغییر ساختاری آن دست نخواهید زد. برخی از نکاتی که لازم است برای برنامه‌ریزی ساختار وب‌سایت مد نظر قرار دهید، به شرح زیر هستند:

  • ناوبری وب‌سایت را آسان و ساده نگه‌ دارید؛ هرگز دسترسی کاربر از نقطه ۱ به ۲ را بیش از حد پیچیده و دشوار نکنید.
  • تعداد گزینه‌های منوی وب‌سایت را محدود کنید؛ ایده‌آل آن کمتر از ۷ است. بهترین است چند عملگر اصلی و تعداد زیرمجموعه برای هریک در نوار منو داشته باشید. هر چیزی که قصد دارید در منو قرار دهید اما به نظرتان جزو کارکردهای اصلی سایت نیست، می‌توانید در فوتر صفحه قرار دهید. همیشه از دیدگاه کاربر به صفحه نگاه کنید. مثلا شاید شما دوست داشته باشید مصاحبه‌های مطبوعاتی وب‌سایت خود را در منو قرار دهید، اما اگر شما یک وب‌سایت تجارت آنلاین باشید آیا واقعا مشتری تمایلی به دیدن چنین موضوعی در منو دارد؟ آیا واقعا برایش اهمیتی دارد؟ به‌احتمال زیاد نه.
  • واژه‌های مرتبط را برای نام‌گذاری گزینه‌های منو به کار ببرید. سعی کنید واژه‌هایی را استفاده کنید که بیشترین احتمال جستجو را داشته باشند؛ مانند «فروشگاه»، «بوتیک»، «الکترونیک»، «تکنولوژی» و …، نه گزینه‌هایی که خودتان بیشتر دوست دارید.

ساختار سایت

۲. بهینه‌ سازی سئوی داخلی

داخل صفحه به تمام معیارهایی گفته می‌شود که در داخل وب‌سایت برای برقراری انتقال محتوای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این معیار به‌طور مستقیم بر کلیدواژه‌ها یا عباراتی که وب‌سایت را در نتیجه حاصل از جستجو رتبه‌بندی می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. در این بخش مهم‌ترین مواردی که باید مد نظر قرار دهیم، عبارت‌اند از:

  • از کلیدواژه‌های مرتبط در هر صفحه از وب‌سایت خود استفاده کنید. زمانی برای پیدا کردن کلیدواژه مناسب در نظر بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • دقت کنید که طراحی صفحه وب‌سایت شما برای تمام ابزارها و موبایل‌ها حالت واکنش‌گر خود را به بهترین شکل داشته باشد.
  • از لینک‌های خارجی و داخلی مفید به‌خوبی استفاده کنید تا یک تجربه کاربری خوب به کاربر بدهند و همچنین بر اعتبار سایت بیفزایند.
  • به‌سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت ویژه‌ای دهید. می‌توانید با ابزارهایی نظیر Pingdom سرعت آن را بررسی کنید.
  • دقت کنید که اندازه عکس‌ها صحیح و برچسب و جزییات آن‌ها متناسب با موضوع باشد.
  • به‌روزرسانی مرتب وب‌سایت به گوگل اطلاع می‌دهد که راکد نیست. برای همین منظور می‌توانید یک بلاگ داشته باشید که مرتب مطالب جدیدی در آن منتشر می‌شود.
  • یک  گواهینامه SSL داشته باشید تا اطلاعات کارت‌های اعتباری و اطلاعات ورود به وب‌سایت امن بماند.

۳. بهینه‌ سازی سئوی خارجی

سئوی خارج صفحه به میزان اعتبار و شهرت وب‌سایت شما مربوط می‌شود و یکی عوامل مهم در چگونگی و کیفیت رتبه آن در نتایج جستجو است. می‌توانید سئوی خارج صفحه را از طریق تبلیغات در وب‌سایت‌ها و نشریات دیگر، فعالیت خوب در شبکه‌های اجتماعی یا معرفی شدن توسط بلاگر‌ها و شرکت‌های مرتبط در صنعت به دست آورید.

دن سویگنی، مدیر عامل ارشد Spooky Digital در مورد نقش سئوی داخل صفحه و خارج صفحه چنین می‌گوید:

توجه به سئوی داخل صفحه مانند این است که یک خودرو داشته باشید اما سوخت نداشته باشد. توجه تنها به سئوی خارج صفحه هم مانند این است که به ماشینی که خراب است بنزین بزنید. هردوی آن‌ها به یک اندازه مهم هستند. نمی‌توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید.

زومیت

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين

تبليغات در بابل نوين