امروز : یکشنبه, ۳۰ مهر , ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۲۳:۰۳ ذخیره فایل ارسال به دوستان
کراس اوور پژو کجای بازار می ایستد

سناریوهای کمتر یا بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودن قیمت پژو ۲۰۰۸

اگر بگوییم که قیمت پژو ۲۰۰۸ دغدغه اول این روزهای بازار خودرو است بی راه نرفته ایم. صرف نظر از اشتیاقی که برای ورود این خودرو به بازار به دلیل حجم اخبار پیرامون آن به وجود آمده ، اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد یا بیشتر از آن ، می تواند طبقات قیمتی خودروها در بازار را تحت تاثیر قرار دهد. آنگونه که شنیده شده تعیین قیمت این خودرو در انتظار توافق عرضه کننده و شورای رقابت است.

به گزارش بابل نوین، در مورد قیمت پژو ۲۰۰۸ از ابتدا تاکنون صحبت های مختلفی به میان آمده است. در ابتدا که بحث تولید آن مطرح شد قیمت های ۷۵ میلیون تومان برای گیربکس دستی و ۹۰ میلیون تومان برای گیربکس اتوماتیک عنوان می شد. در صورتی که این دو قیمت تحقق می یافت حتی می توانست روی بازار خودروهای شاسی بلند چینی هم اثر گذاشته و آنها را ناگزیر از کاهش قیمت کند. اما عرضه خودرو کراس اوور پژو ۲۰۰۸ با این دو قیمت تقریبا منتفی است و البته در بازار نیز کسی منتظر این قیمت ها نیست.

تولید این خودرو که آغاز شد قیمت ۹۵ میلیون تومان نیز بر سر زبان ها افتاد. قیمتی که اگر چه حاشیه امنی برای کراس اوورهای چینی ایجاد می کرد، اما تهدیدی برای شاسی بلندهای کره ای زیر ۱۰۰ میلیون ایجاد می کرد که اگر چه تعدادشان زیاد نیست اما از محبوبیت و تقاضای خوبی در بازار برخوردار است. این قیمت نیز پس از مدتی با ارائه یک قیمت جدید از سوی رسانه ها به فراموشی سپرده شد.

آخرین قیمتی که شنیده ها حکایت از آن دارد در حدود ۹۹ میلیون تومان است. این قیمت برای پیش فروش این خودرو دهان به دهان می چرخد. هر چند هنوز تایید شده از سوی مراجع رسمی نیست. اگر ایران خودرو تصمیم بگیرد این پژو ۲۰۰۸ را با این قیمت عرضه کند، به طور قطع با توجه به انتظار و اشتیاقی که برای این خودرو ایجاد شده ، در بازار با قیمت هایی به مراتب بالاتر عرضه خواهد شد. در این میان یک شکاف قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومانی نیز دور از ذهن نیست.

اما اگر عرضه کننده تصمیم بگیرد قیمت کارخانه ای را بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان قرار بدهد آنوقت رسیدن قیمت پژو ۲۰۰۸ به بالاتر از ۱۲۰ میلیون تومان در بازار نیز دور از ذهن نیست. در این صورت است که این خودرو به دلیل مزایایی مانند برخوردار بودن از شبکه خدمات پس از فروش گسترده یک خودروساز داخلی ، تهدیدی برای شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی هم به حساب خواهد آمد./ص

اقتصادنیوز

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين