امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61289
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 19:47 | | ارسال توسط :

تائید و تکذیب‌ها درباره ثبت سند خودرو ادامه دارد

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 گفت که نقل و انتقال خودرو به صراحت قانون بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم ...

به گزارش بابل نوین، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت که نقل و انتقال خودرو به صراحت قانون بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، دفاتر اسناد رسمی موظف‌اند وجوهات و عوارض دولتی را از متعاملین بگیرند و به حساب خزانه دولت بریزند.

فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه رفع الزام به اخذ سند مالکیت خودرو از دفاتر اسناد رسمی، مستلزم طی فرایند قانونی لازم است، اظهار داشت: نقل و انتقال خودرو به موجب صراحت ماده ۲۹ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی به عهده دفاتر اسناد رسمی است و به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، دفاتر اسناد رسمی موظف‌اند وجوهات و عوارض دولتی را از متعاملین بگیرند و به حساب خزانه دولت بریزند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تأکید کرد که بر اینکه بالغ بر ۸۵ درصد این وجه به حساب خزانه دولت ریخته می‌شود و هیچ ربطی به خود دفاتر اسناد رسمی ندارد.

تجری همچنین با تکذیب خبر منتشرشده مبنی بر نامه رئیس مجلس درباره عدم الزام اخذ سند مالکیت خودرو از دفاتر اسناد رسمی گفت: رئیس مجلس به امور غیرقانونی مجوز نداده و آن را تأیید نخواهد کرد./م

منبع: ایران‌جیب

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.