امروز : جمعه, ۳ آذر , ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۸/۱۲ - ۹:۴۸ ذخیره فایل ارسال به دوستان
رییس رسانه ملی:

قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است

به گزارش بابل نوین، در آستانه اربعین حسینی(ع) با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی از مستندهای «پرچم‌های برافراشته» و «غریبان» رونمایی شد.

علی عسکری در آئین رونمایی از این دو مستند با بیان اینکه در مراسم اربعین گنجینه‌ها و ذخایر زیبا و فوق‌العاده‌ای برای تولید مستند وجود دارد، گفت: اربعین حقیقتی است که در حال نمایان شدن است و بر همین اساس رسانه ملی باید به طور ویژه برای نمایش زوایای مختلف این حرکت عظیم و پرمعنا اقدام کند.

قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است

علی عسکری با طرح این گلایه که تاکنون مستندی که حق مطلب را در زمینه اربعین ادا کند تولید و پخش نشده است، خاطرنشان کرد: جا دارد که با تحقیق و بررسی بیشتر، بهترین تجهیزات و نیروی انسانی مان را برای تولیدات رسانه‌ای در زمینه اربعین هزینه کنیم تا مستندهای فاخر در ابعاد جهانی تولید و عرضه کنیم.

وی افزود: برای انعکاس زوایای پرمعنا به قاب پرمعنا نیز نیاز داریم و امیدواریم که در آینده در زمینه اربعین، هم تصویربرداری و هم سناریوی خوب داشته باشیم.

دکتر عسکری در ادامه به تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان مستندهای اربعین توصیه کرد که برای نکوداشت این آئین مهم و تولید برنامه‌های جذاب از پژوهش، سناریو و قصه استفاده کنند.

رییس رسانه ملی با تشکر از معاون استان‌ها برای تولید این تعداد مستند درباره اربعین در فاصله کمتر از یک سال افزود: این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم تا اثرگذاری رسانه ای بیشتر شود.

رییس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یک جریان بسیار مبارک برای خلق آثار هنری ماندگار و ارزشمند بر شمرد و تصریح کرد: اربعین ریشه در مظلومیت امام حسین(ع) دارد و پیاده‌روی اربعین یک حرکت عظیم و پرمغز انسانی و اسلامی است.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در طول تاریخ موضوع امام حسین(ع) و عاشورا روی کره زمین گسترش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: امروزه شور حسینی و حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با ۳۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست و حتی امسال دلدادگی مردم چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا قابل مقایسه با سالیان قبل نیست.

دکتر علی عسکری با تاکید بر اینکه اربعین یک حرکت زینبی است و مردم نیز هر سال آن را تکرار می‌کنند، تصریح کرد: اربعین باید به نوعی تکریم حضرت زینب(س) باشد. اربعین را حضرت زینب(س) برای بیان مظلومیت امام حسین(ع) به راه انداخت و کسانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند در واقع پا جای پای حضرت زینب(س) می‌گذارند.

ربیس رسانه ملی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در هیچ دورانی از تاریخ به مانند شرایط امروز، انسانیت، معنویت و حقانیت ذبح نشده است تصریح کرد: نسل جدید غرب از نظر اخلاقی به انحطاط کشیده شده است و با وجود ماهواره‌ها و فضای مجازی، هیچگاه انسان به اندازه امروز در معرض تهدید نبوده است و خدا می‌خواهد که با استفاده از مظلومیت امام حسین(ع) نگذاریم که نسل جدید دچار انحطاط فکری و اخلاقی شوند و این وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌کند.

علی عسکری در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم اگر زیبایی‌های اسلام معلوم شود بسیاری از انسان‌های سالم غربی به اسلام تمایل پیدا می‌کنند و حرکت معنوی اربعین نیز در همین راستا قرار دارد.

قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است

تولید ۳۳ مستند در زمینه اربعین

در ادامه این مراسم، دکتر علی دارابی معاون استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته مراکز استان‌های صداوسیما ۳۳ مستند در زمینه اربعین تولید کرده‌اند که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی رخ داده است، گفت: برای تولید ۲۴۰۰ ساعت مستند، مجموعاً ۱۴۴۰۰۰ دقیقه راش تهیه شده بود که مجموع این راش‌ها به ۳۳ مستند استانی تبدیل شده و از بین آنها دو مستند «پرچم های برافراشته» و «غریبان» در طول یک سال گذشته تدوین و آماده پخش شده‌اند.

معاون استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: این مستندها در آستانه اربعین از شبکه‌های سراسری، برون مرزی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی پخش می شود و به طور ویژه در باکس شبکه شما و شبکه‌های استانی قرار می‌گیرند.

دارابی با تاکید بر اینکه این حجم از تولید مستند در زمینه اربعین برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین بیش از ۲۵ میلیون نفر شرکت می‌کنند که این موج رسانه ای بایکوت رسانه‌های غرب را خنثی می‌کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين