امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75505
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 07 دی 1396 - 17:14 | | ارسال توسط :

تلاش پرسپولیس برای شکستن یک طلسم دیگر/ دبل کردن تراکتورسازی بعد از ۱۶ سال

به گزارش بابل نوین، تیم پرسپولیس، صدرنشین فعلی لیگ برتر و مدافع عنوان قهرمانی لیگ، فردا در شرایطی بازی برگشت خود مقابل تراکتورسازی را برگزار خواهد کرد که در صورت پیروزی مقابل این تیم، بعد از ۱۶ سال دوباره حریف تبریزی خود را دبل خواهد کرد. پرسپولیس تهران در تاریخ لیگ برتر، تنها یک بار […]

به گزارش بابل نوین، تیم پرسپولیس، صدرنشین فعلی لیگ برتر و مدافع عنوان قهرمانی لیگ، فردا در شرایطی بازی برگشت خود مقابل تراکتورسازی را برگزار خواهد کرد که در صورت پیروزی مقابل این تیم، بعد از ۱۶ سال دوباره حریف تبریزی خود را دبل خواهد کرد.

پرسپولیس تهران در تاریخ لیگ برتر، تنها یک بار موفق به شکست دادن تراکتورسازی در دو بازی رفت و برگشت در طی یک فصل شده است که این اتفاق مربوط به اولین دوره لیگ برتر می‌شود. پرسپولیس در نخستین دوره لیگ برتر در بازی رفت با تک گل رضا جباری تراکتورسازی را در تبریز شکست داد و در بازی برگشت نیز موفق شد با دو گل انتظاری و حلالی در مقابل تک گل علیاری، با نتیجه ۲-۱ حریف خود را شکست بدهد تا به این ترتیب تنها موفقیت سرخپوشان تهرانی در دبل کردن تراکتورسازی در اولین دوره لیگ برتر رقم بخورد.

بعد از پایان اولین دوره لیگ برتر، تراکتورسازی به لیگ یک سقوط کرد و به مدت هفت فصل در لیگ برتر غایب بود تا به همین علت در این مدت دو تیم تقابلی با یکدیگر نداشته باشند تا اینکه بالاخره تراکتورسازی از فصل نهم دوباره به لیگ برتر بازگشت و در فصل ۸۹-۸۸ جدال‌های رودروی دو تیم مجدداً آغاز شد. با این حال بعد از بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر تاکنون، پرسپولیس هیچ‌گاه موفق به دبل کردن این تیم نشده و نتوانسته این تیم را در یک فصل در دو بازی رفت و برگشت شکست بدهد.

این در حالی است که از فصل نهم تاکنون، تراکتورسازی موفق شده سه بار پرسپولیس را در یک فصل دبل کند. سرخپوشان تبریزی در سه فصل یازدهم، دوازدهم و چهاردهم موفق شدند در دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را مغلوب کنند تا از این حیث آماری به مراتب بهتر نسبت به این تیم داشته باشند.

البته پرسپولیس از بعد از بازگشت دوباره تراکتورسازی به لیگ برتر، در چهار فصل این شانس را داشته که حریف تبریزی خود را دبل کند اما هربار در این کار ناکام بوده است. پرسپولیس در فصول نهم، دهم، سیزدهم و پانزدهم هربار در بازی رفت تراکتورسازی را شکست داد اما در بازی برگشت موفق به کسب پیروزی مقابل این تیم نشد تا به این ترتیب تنها فصل موفق این تیم در دبل کردن تراکتورسازی مربوط به همان نخستین دوره لیگ برتر باقی بماند.

در فصل جاری نیز پرسپولیس در بازی رفت موفق شد تراکتورسازی را در بازی رفت در تبریز شکست بدهد و فردا این شانس را خواهد داشت که در صورت موفقیت مقابل این تیم، بعد از شانزده سال دوباره در یک فصل این تیم را دبل کرده باشد. حالا باید دید شاگردان برانکو که در دو فصل اخیر رکوردهای زیادی را جابجا و طلسم‌های زیادی را شکسته‌اند، آیا موفق خواهند شد این طلسم ۱۶ ساله را نیز بشکنند یا پرسپولیس یک بار دیگر در راه دبل کردن تراکتورسازی ناکام خواهد ماند./م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.