امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۳۹۷
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۱۳:۰۴ ذخیره فایل ارسال به دوستان

عروسک‌های «خاله قورباغه» به تماشای «فیلشاه» می‌روند

به گزارش بابل نوین، عروسک‌ها و عوامل فیلم سینمایی «خاله قورباغه» روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه) برای تماشای «فیلشاه» به سینما آزادی می‌روند.

فرشته طائرپور، تهیه کننده فیلم «خاله قورباغه» در این باره به ایسنا گفت: عروسک‌ها و عوامل فیلم سینمایی «خاله قورباغه» روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۴:۳۰ برای تماشای «فیلشاه» به سینما آزادی می‌روند. اکران هر فیلم کودک در سینماهای کشورمان، یک اتفاق تاثیر گذار بر سلیقه سینمایی کودکان امروز و جامعه فرداست. اکران «فیلشاه» نیز بی‌تردید از این قاعده مستثنی نیست.

مدیر عامل «خانه ادبیات و هنر کودکان» افزود: در روزگاری که به نظر می‌رسد مسئولان فرهنگی، والدین و مربیان کمترحواسشان به تاثیر تماشای آثار جذاب خارجی یا تولیدات ضعیف تلویزیونی روی ذائقه هنری و فرهنگی بچه‌هاست، این فعالان عرصه ادبیات و هنر کودک و نوجوان هستند که باید خودشان به داد یکدیگر برسند و در ارتقای تولید و رونق فضای نمایش اینگونه فیلم‌ها، دوشادوش یکدیگر حرکت کنند. برای یک فیلمساز فیلم‌های کودک و نوجوان –چه کارگردان باشد چه تهیه کننده- مهم نیست که فیلم کودک در حال اکران ساخته خود اوست یا دیگری، مهم این است که کودک ایرانی و خانواده‌اش، برای ترجیح آثار ایرانی بر تولیدات خارجی، تشویق شوند.

طائرپور اضافه کرد: این به معنای محروم ساختن کودکان از تماشای فیلم‌های خوب و مفرحی که دوست دارند نیست، بلکه تمرینی است برای استفاده از روش مقایسه و انتخاب آگاهانه بین آثار.
اکنون که شعار حمایت از کالای ایرانی، به حق، تبدیل به شعار پر آوازه روز شده و همه تابلوهای شهری و رسانه‌های داخلی دارند آن را به زبان‌های مختلف تکرار می‌کنند تا این تفکر رواج یابد، چه کالایی با ارزش‌تر از کالاهای فرهنگی وطنی-بخصوص برای کودکان سرزمینمان- سراغ داریم که در راه حمایت از آن بکوشیم؟

او با بیان اینکه «اگرچه قاعدتا جدی ترین نقش در این فرهنگ سازی، بر دوش رسانه ملی است»، یادآور شد: متاسفانه هنوز نشانه‌های بارزی از حمایت ویژه در نحوه برخورد این رسانه با تبلیغات فیلم‌های سینمایی کودکان و نوجوانان دیده نمی‌شود، اما نمی توان بیش از این به امید اقدامات رسمی و سازمانی نشست. خوشبختانه در سال‌های اخیر جریان‌های خودجوش اجتماعی و برخاسته از فهم فرهنگی خانواده‌های تحصیلکرده و روزآمد، تاثیرات قابل توجهی در جامعه داشته و می توان امیدوار بود که درصورت توجه به تولیدات فرهنگی ملی نیز جریانی سازنده و قابل اعتنا در این عرصه فعال شود.

تهیه‌کننده فیلم‌های «گلنار» و «پاتال و آرزوهای کوچک» گفت: چند سالی است که پخش‌کنندگان و سالن داران، به تاثیر برنامه‌های جنبی در اکران فیلم‌ها پی برده‌اند. برنامه‌هایی که مخاطبان را در فاصله نزدیک‌تری با عوامل سازنده یک فیلم قرار می‌دهد و پشت صحنه‌های جذابی را ایجاد می‌کند. دیدار با بازیگران و عوامل سازنده یک فیلم که عملا به انتشار سلفی‌ها و خبرها در فضای مجازی منجر می‌شود، نمونه بارزی از این جذابیت‌ها است که به طور طبیعی به شیوه‌ای از تبلیغ مبدل شده است. همچنین اسپانسرهای آینده‌نگر برای مشارکت در این نوع برنامه‌ها به میدان آمده‌اند و همه اینها اتفاقات مثبتی برای فیلم‌ها و سینما است.

او افزود: البته در زمینه فیلم‌های کودکان، اینگونه برنامه‌ها منطقا باید شاخصه های متفاوتی داشته باشند. اما به هرحال نیاز و مطالبه همه فیلم‌های سینمایی یکسان است. وقتی مشاهده می‌کنیم سینمای کودک ایران با محرومیت جدی از تبلیغ در انواع کانال‌های تلویزیونی داخلی و خارجی مواجه است، بیشتر متوجه اهمیت حمایت‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مردمی در این زمینه می‌شویم.

طائرپور درباره فیلم «خاله قورباغه» توضیح داد: سخن اصلی فیلم «خاله قورباغه»، توجه به موهبت همزیستی نوه‌ها با مادربزرگ‌ها و بهره‌مندی از نشاطی است که بالقوه در چنین رابطه‌ای وجود دارد. در فرهنگ ما یکی از شیرین‌ترین و پرنشاط‌ترین روابط خانوادگی، میان این دو گروه تجلی پیدا می‌کند. «خاله قورباغه» فیلمی است که نوه‌ها باید دست مادربزرگ‌هایشان را بگیرند و آنها را با خود به سینما ببرند تا به اتفاق یکدیگر از تماشای آن لذت ببرند و شاد شوند.

/ایسنا

ارسال دیدگاه

تبليغات در بابل نوين

تیترامروز

سیمرغ ما

تبليغات در بابل نوين