امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
شناسه خبر : 87790
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 26 بهمن 1399 - 14:07 | | ارسال توسط :

نماز الگوی ماست و ما باید الگوی مردم باشیم/سیاست‌زدگی آفت ستادهای نمازجمعه

امام جمعه امیرکلا در نشست روئسای ستاد نمازجمعه‌های مازندران گفت: نماز الگوی ماست و ما باید الگوی دیگران در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی  باشیم پس به هیچ عنوان نباید جناحی نگاه کرد.

 

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان امام جمعه امیرکلا در نشست روئسای ستاد نمازجمعه های مازندران که به میزبانی شهر امیرکلا برگزار شد اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ حضور در صف‌های دشمن شکن نماز عبادی سیاسی جمعه و رونق بخشیدن به این قراگاه فرهنگی  عظیم باید ستادهای نماز جمعه در همه محلات حداقل یک نماینده داشته باشند.

وی افزود: در مسیر محقق شدن شکوفایی هرچه بیشتر عملکرد ستادهای نمازجمعه، تعامل و همکاری با مجموعه‌های فرهنگی مذهبی علی‌الخصوص هیات‌های مذهبی امری ضروریست که باید با همت بیشتری پیگیری و نهادینه شود.

امام جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: خودسازی اعضای ستاد یکی از صلی ترین برنامه‌ها باید باشد و حضور اعضای ستاد نمازجمعه در کلاسهای هم‌اندیشی ، نهج البلاغه، صحفیه سجادیه و دیگر برنامه‌های از این دست می تواند در مسیر رشد و تعالی فردی و مجموعه بسیار موثر باشد.

ابن مسئول تصریح کرد: مسئولین ستاد نمازجمعه‌ها باید با ارتباط‌گیری موثر با مسئولان زمینه حضور این عزیزان در نمازجمعه را فراهم و برای پاسخگویی به مردم در همین راستا باید برنامه‌هایی تبیین شود.

حجت‌الاسلام بابائیان با نگاه ویژه به مسئله تهذیب نفس اعضای ستاد نمازجمعه گفت: نماز الگوی ماست و ما باید الگوی دیگران در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی  باشیم.

وی افزود: سیاست‌های امام جمعه و ستاد همسو باید باشد و اگر نمازگزاران صفوف نمازجمعه پیش قراولان فرهنگی باشند و سیاست‌های فرهنگی شهر در ستادهای نمازجمعه تعیین شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و نقطه شکوفایی نمازجمعه محور بودن آن اشت.

امام جمعه امیرکلا در پایان با ارائه راهکارهایی جهت تقویت و توسعه ستادهای نمازجمعه اذعان کرد: اعضای ستاد نمازجمعه نباید وابستگی به گرایشهای سیاسی و قومیتی داشته باشند و توجه به جذب افراد همراه با تعامل وحدت‌بخش با عموم مردم، دستگاها و نهادها می‌تواند اهداف قرارگاه فرهنگی که مدنظر مقام معظم رهبری است را محقق سازد.

شایان ذکر است ستاد نمازجمعه شهر امیرکلا به عنوان ستاد نمازجمعه برتر مازندران در سال ۱۳۹۹ از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور انتخاب شد.

تهیه و تنظیم خبر: روح الله قلی پور

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.