امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 2 July , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 93402
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار رضوی, مذهبی تاریخ انتشار : 12 خرداد 1403 - 19:00 | | ارسال توسط :

برگزاری کارگاه آموزشی تربیت فرزند از منظر اسلام توسط خادمیاران رضوی بابل

کارگاه مهارتهای آموزشی تربیت فرزند با حضور خادمیاران رضوی و تدریس خادم رضوی خانم حسن‌زاده در بابل برگزار گردید.
برگزاری کارگاه آموزشی تربیت فرزند از منظر اسلام توسط خادمیاران رضوی بابل

به گزارش سایت خبری تحلیلی بابل‌نوین؛ کارگاه مهارتهای آموزشی تربیت فرزند با بهره‌گیری از شیوه‌های تشویق و تنبیه از منظر مفاهیم اسلامی توسط مشاور خانواده خادمیار حسن‌زاده با همت خادمیاران رضوی کانون بانوان وخانواده در شبستان امام‌زاده قاسم(ع)‌ از شهرستان بابل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی کارشناس مشاور مسائل تربیتی گفت: تنبیه فرزندان را غیربدنی و برسه نوع محرومیت، قهرهای کوتاه مدت و به کار بردن جملات عاطفی عنوان کرد.

وی افزود: محروم کردن از چیزهایی که دوست دارد، به طور مثال او را از تماشای تلویزیون، تفریح آخر هفته یا از حضور در کنار خود برای مدت کوتاهی محروم کنید، در ضمن دقت داشته باشید وقتی تنبیهی برای فرزندان خود در نظر گرفتید هرگز عقب نشینی نکنید و روی حرف خود قاطعانه بایستید، زیرا این موضوع برای او عادت می‌شود و باز هم کارش را تکرار می‌کند.

حسن‌زاده کارشناس امور تربیتی ادامه داد: در این نوع کار، تنبیه به‌طور دقیق بیان شود و این تنبیه باید باورپذیر و عملی باشد.

وی با اشاره به این که در آموزه‌های دینی به قهرهای کوتاه‌مدت سفارش شده است، اظهار کرد: مراقب باشید در این نوع تنبیه زیاده‌روی نکنید زیرا لجبازی، پرخاشگری، ناسازگاری ژنتیکی نیست بلکه تحت عوامل محیطی بر اثر امر و نهی‌های فراوان پدر، مادر و تنبیه‌های بسیار آنان در فرد شکل می‌گیرد.

 

نویسنده : روح‌اله قلی‌پور | منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.