امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87860
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 تیر 1400 - 8:10 | | ارسال توسط :

احیای ۷ واحد صنعتی در بابل

فرماندار ویژه شهرستان بابل از احیای هفت واحد تولیدی در این شهرستان خبرداد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی اولویت مهم و اساسی ماست... ‎

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، در روز پنجشنبه،۱۰تیر ۱۴۰۰، ۱۸ پروژه سرمایه گذاری و اشتغالزائی در این شهرستان با اعتباری نزدیک به ۱۴۰میلیارد تومان و اشتغالزائی قریب به ۴۹۰ نفر با حضور حسین زادگان استاندار مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.

در حاشیه افتتاح این پروژه ها  قربانعلی ولی‌زاده ، معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان  با اشاره به این که یکی از اولویت‌های اساسی دولت ، فعال‌سازی واحدهای تولیدی و حمایت همه‌جانبه از فعالان عرصه تولیدی بوده است، اظهار کرد: با تمام توان و تلاش درصدد هستیم در راستای تحقق احیای واحدهای صنعتی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها‌ ، موانع ایجاد شده را به صورت موردی از بین برده و با ارائه تسهیلات بانکی و حمایت‌های همه‌جانبه از تولیدکنندگان ، شتاب‌دهی بیشتری به حرکت رو به جلوی واحدهای تولیدی داشته باشیم.

وی افزود: امروز(پنجشنبه،۱۰تیر ۱۴۰۰) ۱۴ پروژه صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۸۶ میلیارد تومان وبا اشتغال‌زایی دائمی ۴۰۸ نفر بهمراه آغاز عملیات ۳ پروژه با ارزش سرمایه گذاری ۶۰۵ میلیارد تومان و اشتغال ۷۳ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه شهرستان بابل بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها افتتاح  شرکت کیمیاکاران زرین مامطیر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیاردی و با اشتغال ۷۰ نفر مستقیم می باشد که ۷ کارخانه راکد خریداری شده توسط سرمایه‌گذار(دکتر طیبی) احیا شده و در این راستا به سرمایه‌گذار مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است ؛لازم به ذکر است  ظرفیت تولید این کارخانه‌ ۲ میلیون لیتر سموم وکود کشاورزی در سال است.

ولی‌زاده ادامه داد:همچنین امروز شرکت پیشرو پلیمر درخشان با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان و با اشتغال ۳۰ نفر مستقیم در زمینه تولید ظروف پت با تولید سالانه ۱۵۰۰ تن افتتاح خواهد شد.

 افتتاح طرح‌های مرتبط با گل و گیاه، طرح یک روستا یک محصول با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۸۰ نفر در   ۳۵ گلخانه در روستای اله‌چال بخش لاله‌آباد با سطح زیر کشت ۶ هزار و ۶۳۰ مترمربع گلخانه سرپوشیده و ۲ هزار مترمربع فضای باز گلخانه نیز امروز انجام خواهد شد. گفتنی است در این طرح به ۳۴ نفر تسهیلات به ارزش ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان پرداخت گردیده است.

وی همچنین از افتتاح فاز اول مجموعه تفریحی شیاده با اعتبار سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر مستقیم در ۶۳ هکتار از اراضی محدوده سد خبر داد و گفت: افتتاح پایگاه اورژانس و پد بالگرد با اعتبار ۵ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۵ نفر در روستای سید کلای بخش  بابلکنار، افتتاح پروژه تعریض جاده داداش‌نیا به طول محور ۱۲ کیلومتر در فاز اول تعریض، زیرسازی و آسفالت با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ادامه عملیات اجرایی به طول دو کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری ، ایمن‌سازی سه راهی قصاب کلا با نصب نیوجرسی و تابلو و علائم و نصب چراغ روشنایی و چشمک زن با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این روز است.

گفتنی است در مراسم افتتاح ۱۸پروژه شهرستان بابل رازجویان معاون امور عمرانی استانداری ،خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،دکتر کریمی و سردار سعادتی نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ،دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،گلچوب مدیر کل سرمایه گذاری استانداری ،بخشی مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری ،قوانلو مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان و مدیران شهرستانی و بخش های بابلکنار ، بندپی غربی و لاله آباد نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/(ر.ق)

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.