امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75646
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 09 دی 1396 - 11:34 | | ارسال توسط :

حضرت معصومه (س) فدای امام زمانش شد

به گزارش بابل نوین، یک کارشناس مهدویت با بیان اینکه برای رسیدن به خیر و سعادت و تعالی در دنیا و آخرت باید به نور امامت متصل شویم گفت: دلیل عظمت و بزرگی حضرت معصومه (س) همراه شدن ایشان با امام زمان خود یعنی امام رضا (ع) بود. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل با تسلیت وفات […]

به گزارش بابل نوین، یک کارشناس مهدویت با بیان اینکه برای رسیدن به خیر و سعادت و تعالی در دنیا و آخرت باید به نور امامت متصل شویم گفت: دلیل عظمت و بزرگی حضرت معصومه (س) همراه شدن ایشان با امام زمان خود یعنی امام رضا (ع) بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: آنچه که مهم است جایگاه رفیع حضرت معصومه (س) در بین ائمه معصومین و اطرافیان آن‌ها است. دلیل این بزرگی و عظمت آن است که حضرت معصومه (س) همواره در مسیر امام زمان خود گام برداشته است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که دلیل نصرت و پیشرفت و تعالی انسان می‌شود یاری امام عصر است. ما اگر بخواهیم به شاخصه‌های حضرت معصومه (س) اشاره کنیم یکی از امامزادگانی است که متن زیارت نامه حضرت معصومه (س) از حضرت امام رضا (ع) به دست ما رسیده است. در بین امامزادگان یکی حضرت عباس (ع) و دیگری حضرت معصومه (س) دارای متن زیارتنامه از سمت امام معصوم (ع) هستند.

این کارشناس مهدویت تاکید کرد: ما در مورد دو غیر از امام داریم که امامان معصوم درباره آن‌ها فرموده‌اند جان ما به فدای آن‌ها. یکی حضرت قمر بنی هاشم (ع) است که امام حسین (ع) فرمودند جانم به فدای او و دیگری حضرت معصومه (س) که پدر بزرگوار او فرمودند پدرش به فدایش. این بزرگان دو نوری هستند که زیارتنامه‌اش از طرف امام معصوم آمده است.

کفیل خاطرنشان کرد: حرم حضرت معصومه (س) در کنار حرم خدا، پیامبر و امیرالمومنین علی (ع) قرار دارد. یعنی در احادیث روایی وارد شده است برای خدا کعبه حرم است، برای پیامبر (ص) مسجدالنبی و حرم اهل بیت (ع) حرم حضرت معصومه (س) است. قم همواره جایگاه تشیع بوده است و حضور حضرت معصومه (س) در این عرصه تاثیر بسیار زیادی داشته است. زیارت حضرت معصومه (س) هم ردیف با زیارت امام رضا (ع) قرار دارد. ما برای غیر امامی نداریم که این همه زیارتنامه برای او نقل شده باشد و آن هم از طرف امام معصوم (ع).

وی خاطرنشان کرد: دلیل این همه بزرگی و عظمت این است که حضرت معصومه (س) فدای امام زمانش شد. بعد از اینکه امام رضا (ع) به ایران هجرت کردند حضرت معصومه (س) بانوی عالمیان نیز حرکت می‌کنند و به سمت ایران می‌آیند تا از این طریق بتوانند یاری رسان امام زمان خود باشند. همراه شدن با امام سبب رسیدن انسان به فضیلت و جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند می‌شود.

این کارشناس مهدویت ادامه داد: در زیارتنامه حضرت معصومه (س) وارد شده است که در بهشت شفاعت ما را کند. یعنی راه رشد در بهشت شفاعت فاطمه معصومه (س) است. تمام فقها، بزرگان و متکلمان دین ما در برابر حضرت معصومه (س) همواره زانو زده و به ایشان توسل می‌کردند. امام راحل هر شب به زیارت حضرت معصومه (س) می‌رفت و علامه طباطبایی در جایی می‌گوید توفیق من در دنیا زیارت‌هایی بود که از حضرت معصومه (س) داشته‌ام.

کفیل ادامه داد: عالمان زمان ما به هر جایی که رسیده‌اند به دلیل زانو زدن در برابر حضرت معصومه (س) بوده است. چرا که حضرت به نور امامت متصل است و اتصال به نور امامت انسان را مامن نور می‌کند. آنچه که راه پیشرفت و تعالی و فضیلت را باز می‌کند، همین متصل شدن به امامان معصومین (ع) است. امام رضا (ع) می‌فرماید هرآنچه در زیارت قبر من نهفته است در زیارت قبر خواهرم فاطمه معصومه (س) نیز وجود دارد. حضرت معصومه (س) یک روحیه دهنده و یک مژدهی برای بانوان عالم است که می‌توانند به این بزرگوار تاسی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  1. Barney :
    19 اردیبهشت 98

    عالیی بود مث همیشه

    Here is my web-site vidao

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.