امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60174
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 03 تیر 1396 - 13:19 | | ارسال توسط :

عنصر اصلی اتخاذ راهبرد آتش‌به‌اختیار تهاجم دشمن و اختلال مسئولان در اعمال وظیفه است

مسئول تأیید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: دلیل استفاده مقام معظم رهبری از این اصطلاح این است که ما در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جنگی تمام‌عیار با دشمنان داریم اما مسئولان در این حوزه‌ها دچار اختلال و ناکارآمدی هستند.


به گزارش بابل نوین،  یادواره  ۸۰ تن از شهدای منطقه موزیرج با حضور و سخنرانی دکتر واثقی نویسنده، محقق و استاد حوزه و دانشگاه در بابل برگزار شد.
در ابتدای این مراسم  که به همت ستاد برگزاری یادواره بزرگ ۸۰ تن از شهدای منطقه موزیرج و پایگاه بسیج مسجد صاحب‌الزمان(عج)  تدارک دیده شد، مصطفی محمدی مجری محبوب سیمای مرکز مازندران از سیدعلیرضا سیدی قاری نوجوان کشوری جهت تلاوت آیاتی چند از قرآن‌کریم دعوت کرد.

در ادامه دکتر واثقی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این منطقه اظهار کرد:

در منطق قرآن شهیدان همواره زنده‌اند و همه کسانی که در زنده نگاه‌ داشتن یاد این عزیزان اقدام می‌کنند، با حرکت در مسیر شهدا عملی جهادی انجام می‌دهند.

وی افزود: زنده بودن شهدا به این معنی‌است که وجودشان اثر دارد، شهیدان در منطق اسلام تا ۷۰ هزار نفر را شفاعت و از کار ما گره‌گشایی می‌کنند.

مسئول تأیید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: یادواره شهدا با مراسم عزاداری ائمه معصوم فرق دارد، در مراسم بزرگداشت این شهدا آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب یادآوری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به فرمان آتش‌به‌اختیار مقام معظم رهبری تصریح کرد: یکی از نکاتی که در دیدار اخیر دانشجویان و دانشگاهیان با مقام معظم رهبری مطرح شد، مسئله آتش‌به‌اختیار بود، از آن روز فعالان، نویسندگان و استاید تعبیرهای بسیاری را از آتش‌به‌اختیار بودن بیان کردند اما باید حواسمان باشد در این اظهارنظرها سواستفاده، افراطی‌گری و تفریط انجام نشود بلکه این راهبرد باید از مبانی اسلامی تبیین کرد.

واثقی گفت: هنگامی که میدان جنگ غبارآلود باشد، دشمن و غیردوشمن قابل تفکیک از یکدیگر نیستند، باید احتیاط کرد مانند آنچه در گذشته در مرزهای کردستان در ایران وجود داشت، در چنین شرایطی دستور آتش‌به‌احتیاط است.

وی افزود: اما آتش‌به‌اختیار زمانی است که به هر دلیلی ارتباط مستقیم میان فرمانده و نیروها وجود ندارد، در وضعیت آتش‌ به‌ اختیار نیروها باید با تکیه بر دانش خود در برابر تهاجم و تعرض دشمن بایستند، این اصطلاح در امور غیرنظامی مانند اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی نیز به کار برده می‌شود.

این چهره دانشگاهی یادآور شد: دلیل استفاده مقام معظم رهبری از این اصطلاح این است که ما در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جنگی تمام‌عیار با دشمنان داریم اما مسئولان در این حوزه‌ها دچار اختلال و ناکارآمدی هستند، اگر مسئولان در مواجه با دشمنان فکور و صبور باشند کسی حق آتش‌به‌اختیار عمل کردن ندارد.

واثقی در پایان گفت: آتش‌به‌اختیاری امروز یک تکلیف است که نباید دستاویزی برای انحرافات شود، در اطاعت از ولایت‌فقیه باید از شهدا الگو بگیریم و نه جلوتر و نه عقب‌تر از ایشان حرکت کنیم، در همه جهات باید مانند میدان جنگ جهادی وارد شد، چون شهیدان که در این راه  از جان خود نیز گذشتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.