امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69230
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 16:55 | | ارسال توسط :

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/نوبرانگی، انار را گران کرد

به گزارش بابل نوین، قیمت انواع میوه و تره بار در مقایسه با هفته های اخیر در بیشتر اقلام با ثبات نسبی همراه بوده و تنها قیمت انار به سبب کمبود در بازار با نوساناتی روبرو است. آخرین بررسی ها از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که قیمت هر کیلو لیمو شیرین […]

به گزارش بابل نوین، قیمت انواع میوه و تره بار در مقایسه با هفته های اخیر در بیشتر اقلام با ثبات نسبی همراه بوده و تنها قیمت انار به سبب کمبود در بازار با نوساناتی روبرو است.

آخرین بررسی ها از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که قیمت هر کیلو لیمو شیرین ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، انگور ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰، خرمالو ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار، شلیل ۵ هزار ۵۰۰، انار ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰، هلو ۵ هزار و ۸۰۰، گلابی ۸ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار، پسته تازه ۲۴ تا ۲۷ هزار، سیب ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و گریپ فروت ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کیوی ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار تومان است.

یکی از فعالان این صنف می‌گوید: علی رغم فراوانی عرضه میوه های پاییز اما تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و پایان ایام صفر پیش بینی می شود که رونق نسبی به بازار بازگردد.

فراهانی یکی از مغازه داران معتقد است؛ سرمازدگی باغات و کاهش عرضه انار و لیمو ترش به میدان دلیل اصلی افزایش قیمت است.

حسین مهاجران رییس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی از کمبود انار در بازار خبر داد و گفت: عرضه انار به سبب سرمازدگی شدید باغات در آذر ماه سال گذشته کاهش یافته است.

وی نرخ هر کیلو انار را ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو نارنگی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، پرتقال شمال هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پرتقال جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، خرمالو ۲ هزار و ۵۰۰،گریپ فروت ۳ هزار و ۵۰۰ و لیمو شیرین ۴ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

مهاجران با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: نرخ هر کیلو گلابی بیروتی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰، گلابی شاه میوه ۷ هزار و ۵۰۰، سیب قرمز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زرد هزار تا ۴ هزار، موز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، انگور مهری هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و انگور بی دانه ۵ تا ۷ هزار تومان است.

وی نرخ هر کیلو خیار گلخانه را هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلو خیار بوته ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰،گوجه فرنگی گلخانه ۲ هزار و گوجه فرنگی بوته ای ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، لیمو ترش ریز ۱۵ هزار و لیمو ترش سنگی ۷ هزار ، سیب زمینی و پیاز ۸۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش،قورمه) هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ و سبزی خوردن ۲ هزار تومان است.

مهاجران قیمت میوه در روزهای آتی را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر کاهش تقاضا، نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.