امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80219
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 22 اسفند 1396 - 10:18 | | ارسال توسط :

آزاد سازی۳۰ کیلومتر از نوار ساحلی در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از آزاد سازی ۳۰ کیلومتر از زمین‌های ساحلی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: ۳۰ کیلومتر از زمین‌های ساحلی استان به مساحت ۴۳ هکتار و ارزشی ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد سازی شد.

وی افزود: با ورود به موقع و صدور دستور قضایی سواحلی که مورد تعرض قرار گرفته بود از ید متجاوزان رها سازی شد.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: ۱۴۵ کیلومتر نوار ساحلی از رویان تا رامسر وجود دارد که ۱۰ کیلومتر در تصرف بخش‌های دولتی و ۴۱ کیلومتر در تصرف افراد خصوصی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: با تلاش دستگاه قضایی و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرایی استان ۱۸ کیلومتربه مساحت ۴۳ هکتار به قیمت ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد سازی شده است.

وی گفت: حدود ۱۱۲ کیلومتر سواحل در غرب استان اکنون آزاد شد و در تلاش هستیم که بتوانیم با هماهنگی و همدلی ارگان دولتی ۵۱ هکتار را نیز آزاد سازی کنیم.

حجت الاسلام تقوی فردبا بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر ساحل در شرق استان شناسایی شد، گفت: از این میزان ۲۲ کیلومتر به مساحت ۱۶۰ هکتار در تصرفات مراکز دولتی است و آزاد سازی این سواحل نیازمند همت و تلاش دستگاه‌های که عیان غیرعامل و یا عامل بی ادعای دولت است، ۶ کیلومتر نیز در تصرف اشخاص و در شرق استان ۱۸۶ کیلومتر آزاد شده است.

رئیس دادگستری استان مازندران با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۱۰ کیلومتر از نوار ساحلی شرق استان مازندران آزاد سازی شده است، گفت: در از شرق و غرب استان بیش از ۳۰ کیلومتر آزاد سازی شده است و در تلاش هستیم تا با این روند آینده نه چندان دور بطور کلی سواحل دریایی مازندران را آزاد سازی کنیم.

وی با اشاره به آزاد سازی سواحل در استان افزود: این تصرفات در مناطق ساحلی بسیار حساسی قرار داشت که این مناطق آزاد شده با تلاش بی وقفه همکاران قضایی استان به مساحت ۴۰ هکتار و به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که به منابع ملی و انفال بازگشته است.

وی تاکید کرد: این آزاد سازی کافی نیست و قطعا نیاز به برنامه ریزی جهت بهره برداری بهینه و عام المنفعه در مناطق آزاد شده است واگر این مناطق آزاد شد بدون برنامه ریزی رها شود همانطوری که قبلا بدلیل رها بودن مورد تعرض افراد قرار گرفت مجددا مورد تعرض و تصرف اشخاص قرار خواهد گرفت و هر بار آزاد سازی هزینه مالی و دقت زیادی را دربر خواهد داشت.

حجت الاسلام  تقوی فرد در خصوص منابع طبیعی در استان نیز افزود: در این خصوص هیچ تصرف عدوانی جدیدی نسبت به منابع طبیعی در استان نداریم و می‌توان گفت که این مقدار به صفر رسیده است./ض

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.