امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54511
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 26 فروردین 1396 - 11:00 | | ارسال توسط :

آسیب‌های اجتماعی حوزه تعریف‌ شده‌ای ندارد/ عملکرد موفق شهرستان سیمرغ در مبارزه به مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی حوزه تعریف‌ شده‌ای ندارد و نمی‌توان دامنه تعریف و مسائل فرهنگی و اجتماعی را در یک قالب گنجاند.

به گزارش بابل نوین،به نقل از سیمرغ ما، علی‌اصغر میرزایی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر در شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: آمار مثبتی که در این زمینه می‌بینیم برآیند زحمات همه مسؤولان شهرستان است که سیمرغ را موفق‌تر از سایر شهرستان‌ها در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی کرد.

وی افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی حوزه تعریف‌ شده‌ای ندارد و نمی‌توان دامنه تعریف و مسائل فرهنگی و اجتماعی را در یک قالب گنجاند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه دنیا درگیر بحث اعتیاد و مواد مخدر است و باید در حوزه فرهنگی کار بیشتری انجام دهیم، تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر خانواده و جغرافیا نمی‌شناسد.

این مسؤول با بیان اینکه دولت در برنامه ششم برای معتادین، بیمه ترک اعتیاد قرار داد و در حوزه فرهنگی و درمان اعتبارات بسیار خوبی پیش‌بینی کرد، گفت: حوزه اشتغال بهبودیافتگان هم در برنامه ششم توسعه دیده‌ شده است.

میرزایی اضافه کرد: استانداردسازی کمپ‌ها و مراکز درمانی از دیگر برنامه‌هایی این حوزه است و در سال ۹۶ مراکز درمانی باید خود را به پروتکل درمان برسانند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نظام بحث درمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیرانه در محلات، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کارگری را باید جدی گرفت، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد دیده‌ شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: دنیا در حوزه آسیب‌های اجتماعی به سمت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران رفته است، در حال حاضر ثمن‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران بسیجیانی هستند که باید در کارزار این موضوع شرکت کنند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه سطوح مورد انتظار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تقریباً در ۴۳ بند خدمت دبیران شهرستان‌ها ارسال‌ شد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی بسیار مهم است.

میرزایی در پایان گفت: کارهای فرهنگی و پیشگیری در این زمینه بسیار اثرگذار است و لازم است دوستان در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند، همچنین دو مناسبت مذهبی ماه مبارک رمضان و ماه محرم را داریم که ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری هستند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.