امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78508
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 19 بهمن 1396 - 11:27 | | ارسال توسط :

آغاز جشنواره ملی شعر مازندران

جشنواره ملی شعر مازندران با ارسال بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ اثر از صبح امروز در سالن سلمان هراتی فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری آغاز شد.

به گزارش بابل نوین،عباس زارع معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال بیش از پنج هزار و ۲۸۰ اثر از هزار و ٧۵٣ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی شعرمازندران خبر داد.

وی با اشاره به حضور پررنگ تر برخی استان‌های کشور در جشنواره اول، افزود:بیشترین آثار برای این جشنواره از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و بوشهر ارسال شده است و شاعران مازندرانی هم ٢٧٠ اثر ارسال کرده اند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیش از ۴۰۰ اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته اند که از میان آن‌ها ۱۰ اثر برتر توسط داوران جشنواره به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

زارع افزود: آثار ارسالی توسط شاعران باتجربه و پیشکسوت همچون احسان مهدویان، منصور خورشیدی، امیر کریمی، عقیل زورک و منصور علی اصغری داوری می‌شود.

وی به اعطای تندیس نیما به پیشکسوت عرصه شعر کشور سیروس شمیسا در این جشنواره اشاره کرد و گفت:اعطای این تندیس نه تنها براساس بار هنری شاعر، بلکه سابقه علمی و شعرسرایی وی است.

وی افزود:مهمانان ویژه امروز این جشنواره حسینی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران پرآوازه کشور شامل ایرج قنبری، افشین اعلاء، علیرضا راهب و حمید رضا شکارسری هستند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مازندران به دلیل تاریخ و پیشینه درخشان در شعر فارسی و با نام آورانی مانند نیما یوشیج، سلمان هراتی و یا فدایی مازندرانی، ظرفیت بسیار بالایی در برند شدن جشنواره شعر دارد که حضور پر تعداد آثار در نخستین دوره از این جشنواره گواه این موضوع است.

زارع افزود: در این جشنواره داوران نه تنها از نظر زیبا شناختی آثار هنرمندان را ارزیابی می‌کنند، جسارت شاعر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را از اولویت‌های گزینش آثار برتر قرار داده اند.

وی گفت: نخستین جشنواره ملی شعر مازندران با هدف معرفی این استان به عنوان یکی از کانون‌های شعر کشور ۱۹ بهمن برگزار می‌شود./ز

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.