امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81113
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 18 فروردین 1397 - 12:33 | | ارسال توسط :

آغاز خرید تضمینی کلزا به زودی در مازندران

خرید تضمینی کلزا در مازندران از دهه اول اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش بابل نوین، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا از دهه اول اردیبهشت آغاز می شود، گفت: سال قبل حدود ۲۰ هزار تن کلزا در استان خریداری شده است.

وی افزود: خرید دانه روغنی کلزا تنها از کشاورزانی صورت می گیرد که دارای معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند.

جعفری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از طریق ۱۸ مرکز خرید در مازندران خریداری شد، گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود، در سال جاری ۳۰ هزار تن کلزا در مازندران خریداری شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور به قیمت خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و افزود: از آنجایی که قیمت خرید تضمینی کلزا تاکنون تعیین نشده ولی خرید بر اساس قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی گذشته به مبلغ ۲۷ هزار ۸۳۰ ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت انجام خواهد شد.

جعفری گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی دانه روغنی کلزا با حداقل ناخالصی یک درصد و حداکثر ۱۰ درصد و حداقل رطوبت ۷ درصد و حداکثر ۲۰ درصد در سال جاری خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: شهرستان های بهشهر با ۷ هزار ۲۰۰ تن، میاندرود ۷ هزار تن، نکا ۵ هزار ۵۰۰ تن و گلوگاه، ۳ هزار تن بیشترین سطح تولید این محصول در استان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: با تشکیل کمیته خرید و برگزاری جلسات اولیه هماهنگی خرید برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال کردن مراکز خرید دانه روغنی کلزا با کلیه امکانات لازم در شهرستان های استان صورت گرفته است.

جعفری با بیان اینکه در صورتی که رطوبت دانه روغنی کلزا بالای۲۰ درصد باشد، دانه ها خریداری نخواهد شد، افزود: از همه کلزا کاران استان تقاضا می شود از برداشت زود هنگام این محصول خودداری کرده و بهترین زمان برداشت این محصول زمانی است که غلاف های آن کاملا رسیده باشد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.