امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68148
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 30 مهر 1396 - 9:11 | | ارسال توسط :

آغاز ساخت مرکز درمانی بیماران ام اس در مازندران

به گزارش بابل نوین، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به بیماران ام. اس توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در استان مازندران هزارو ۵۰ بیمار ام. اس وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ نفر در چالوس و نوشهر هستند. وی به ارائه خدمات به بیماران […]

به گزارش بابل نوین، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به بیماران ام. اس توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در استان مازندران هزارو ۵۰ بیمار ام. اس وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ نفر در چالوس و نوشهر هستند.

وی به ارائه خدمات به بیماران ام. اس توسط ۸ مرکز درمانی و داروخانه در استان اشاره کرد و افزود: فرانشیز ام. ار.‌ای و فیزیوتراپی این بیماران را دولت تقبل کرده است و بیماران نیازمند نیز برای فرانشیز دارویی، تحت حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گسترش کلینیک‌های تخصصی ام. اس خبرداد و گفت: در سال‌های گذشته گام‌های جدیدی برای درمان بیماری ام. اس برداشته شده است.

موسوی بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد برای بیماران ام. اس اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های این بیماری امیدواریم خیرین در این حوزه ورود پیدا کنند.

علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری ام. اس در کشور ما بالاتر از نرم جهانی است، گفت: باید به حوزه بیماران خاص توجه ویژه‌ای شود.

وی به اقدامات دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در این دوره خدمات بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گرفت.

نوبخت به مشکلات حوزه سلامت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این دوره موسسات خیریه از جمله بنیاد بیماران خاص برای کاهش مشکلات مردم تاسیس شدند و خدماتی را به بیماران ارائه کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: در گذشته مردم برای تامین دارو و تجهیزات باید به بیرون از بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که با اقدام دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرای طرح تحول سلامت، مردم همه خدمات را از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند.

وی به کمبود منابع مالی طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح تحول سلامت و حمایت از وزارت بهداشت امادگی دارد.

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان جهت کمک به بیماران خاص هزینه شده است، گفت: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه ام. اس هزینه شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.