امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 92610
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, استان ها, اسلایدر بزرگ, مصاحبه و گفتگو, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401 - 23:49 | | ارسال توسط :
امام جمعه فریدونکنار در جمع اهالی رسانه:

آقای استاندار به داد فریدونکنار مظلوم برسید/توجه به طرح اقتصاد دریا پایه و آب‌بندانهای فریدونکنار ضرورت امروز/خزرشهر در جغرافیای فریدونکنار می‌ماند

حجت‌الاسلام دکتر حسین تقی‌پور در جمع اهالی رسانه استان مازندران با تاکید بر ظرفیت‌های موجود شهرستان فریدونکنار از استاندار خواستند زمینه حل مشکلات این منطقه از شمال کشور را همراه با رفع مظلومیت و محدودیت‌ها فراهم آورند.
آقای استاندار به داد فریدونکنار مظلوم برسید/توجه به طرح اقتصاد دریا پایه و آب‌بندانهای فریدونکنار ضرورت امروز/خزرشهر در جغرافیای فریدونکنار می‌ماند

به گزارش خبرنگار بابل نوین، جمعی از اهالی رسانه‌های فعال مازندران با حضور در دفتر امام‌جمعه فریدونکنار با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام دکتر حسین تقی‌پور با تسلیت رحلت عالم بزرگوار آیت‌الله باکوئی امام‌جمعه فقید فریدونکنار به مردم عزیز این شهرستان، از اهالی رسانه  به‌ واسطه حضور در شهرستان فریدونکنار جهت امیدآفرینی و حرکت در مسیر امیدزایی تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: در عصری حضور داریم که دشمن تلاش دارد پروژه مقصرسازی جمهوری اسلامی را قدم به قدم انجام دهد و در ابعاد مختلف به‌دنبال سیاه‌نمایی و مقصر جلوه دادن نظام اسلامی جزو برنامه های آنهاست باید بصورت ویژه به ان توجه شود.

امام‌جمعه فریدونکنار ادامه داد: دشمن می‌خواهد بگوید مواضع جمهوری اسلامی دشمن‌تراش ودشمن‌ساز است، عداوت‌ها از سوی جمهوری اسلامیست و در این زمینه شدیدا فعال هستند.

این مسئول تصریح کرد: ما ملتی هستیم مقاوم، بر حرف خود پافشاری می‌کنیم و برای اینکه کشور خوبان شویم خون دلها خورده‌ایم و آنها این موضوع را که بر سر اصول خود ایستاده‌ایم را دشمن‌تراشی می‌نامند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور افزود: در عصر کنونی این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با تبیین درست واقعیت اینگونه پروژه‌های دشمنان  را ناکام کنند.

وی تاکید کرد: این ارزشمند است که یک کارگزار عالی‌رتبه نظام(رئیس‌جمهور) خدمات را شخصی نمی‌پندارد و در سبد کلیت نظام می‌بیند، افتتاح پروژه‌ها و مباحث عمرانی، سیاسی، اقتصادی و سایر موارد را به نام اسلام و نظام اسلامی می‌داند، باید این مسیر اندیشه و تفکر در همه آحاد جامعه نهادینه شود البته انتقاد محترمانه، برابر قانون و سازنده هم می‌تواند بسیار راهگشای مسئولان و حاکمیت جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار گفت: باید توجه کنیم که هرموقع امام جامعه(رهبر فرزانه انقلاب) مساله‌ای را گوشزد و یا بیان کردند دشمن به‌دنبال تخریب، سیاه‌نمایی و ایجاد تفرقه در آن موضوع بر می‌آید آن هم با استفاده از همه ظرفیتهای خود، توان بالا و این مورد وقتی رهبری از دولت حمایت می‌کند می‌بینیم که دشمن فشارها را در این زمینه بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد جمعیتی کشور واستان ادامه داد: با توجه به تذکرات مهم رهبری در مورد جوانی جمعیت و نزدیک شدن ایران به سیاه‌چاله جمعیتی، از استاندار محترم و پرتلاش مازندران می‌خواهیم فکری بحال مسائلی از این دست بکند، البته اگربه مسائلی همچون مسکن و اشتغال توجه بیشتر شود، می‌شود امیدوار به حل این مشکل در آینده بود.

حجت‌الاسلام تقی‌پور یاد‌آور شد: می‌شود با برنامه‌هایی مانند شناسایی و بازپسگیری برخی از زمین‌های مازاد ادارات و سازمان‌ها به نفع مردم و تحویل برای ساخت مسکن زمینه رشد اقتصادی، اشتغال محدود و در نهایت ازدواج با تحویل مسکن ارزان قیمت را فراهم ساخت.

وی افزود: در مساله تامین زمین برای مسکن در شهرستان فریدونکنار باید گفت فرماندار محترم آقای دکتر گرجی به ما اطلاع داده‌اند سه قطعه زمین در این راستا معرفی شده است اما باز آقایان مسئول گزارش می‌دهند در این شهرستان زمین برای ساخت‌وساز وجود ندارد، از استاندار جهادی می‌خواهیم ورود جدی در این زمینه داشته باشد.

امام‌‌جمعه فریدونکنار با اشاره به ضرورت حل مشکلات جوانان اظهار کرد: اگر توجه به وضعیت بانکها شود،مسیر وام‌دهی برای جوانان تسهیل شودو خان‌های مختلف جلوی پای جوانان نگذارند قاعدتا مسیر ازدواج و تشکیل خانواده هموار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مواد مخدر امروزه بلای جان جوانان شده و مازندران جزو استانهای سرآمد در این زمینه به صورت نامطلوب است، این مساله فقط به بیکاری منتهی نمی‌شود بلکه به برخورد جدی قضایی، امنیتی و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز دارد.

پدر معنوی شهرستان فریدونکنار اذعان داشت: شهرستان فریدونکنار در زیر سایه دریا فقیر است و باید قبول کرد که برخی از مسئولان به‌دنبال راه فرار از مسئولیت خود با گفتن بودجه نداریم هستند اما واقعیت این نیست، در مساله پل که برای عبور و مرور ماشین در شهرستان درست شده و پس از 18 سال افتتاح شد چه کردند، مشکلاتی در تامین منابع و اجرای بهسازی آن وجود دارد، چرا ترک تشریفات برای حل مشکل مردم انجام نمی‌شود.

حجت‌الاسلام تقی‌پور عنوان کرد: مناطقی در فریدونکنار مثل حسن‌آباد داریم که وضعیت سیاسی و جغرافیاییش نامعلوم است، نه روستاست نه شهر و مشابه این مورد در خزر شهر هم به همین منوال عمل شده است که وضعیتش نامعلوم است و مردم دچار سردرگمی شده‌اند، بسیاری از پروژه‌های عمرانی و سلامت مثل وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار از جهت بازسازی و تجهیز وضعیت نامساعدی دارد که بارها به مسئولان گوشزد شده است.

این مسئول افزود: در مورد بندر فریدونکنار هم حرف‌های جدی وجود دارد که چرا مجموعه شهرستان از این بندر سود نمی‌برد و فرماندار محترم در این زمینه تحقیقات فنی و رویکرد مناسب جدی دارند اما به آن توجه نمی‌شود که باید استاندار به این موارد ورود کنند ضمنا استاندار محترم در روز معرفی فرماندار و در سفر اخیرشان اذعان کردند که فریدونکنار مظلوم است، خوب بزرگوار شما که از ما آگاه‌ترید که بسیاری از زیرساختهای اداری، غیر اداری و شهری در این شهرستان وجود ندارد پس لطفا فکر کنید.

ایشان اضافه کرد: ما به استاندار پیشنهاد دادیم روی محور اقتصاد دریا پایه و یا آب بندانهای این منطقه که بیش از 45 قطعه وجود دارد کار شود چون می‌تواند راه برون‌رفت از بسیاری مشکلات اشتغال و اقتصاد در فریدونکنار باشد.

وی در ادامه گفت: از دیگر مسئولان علی‌الخصوص آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم مشکل لایروبی را حل کنند و با تغییر کاربری برخی از زمین‌های شور شهرستان وضعیت معیشت و اقتصاد منطقه را فعال‌تر کنند البته باید به این مهم هم اشاره کنیم که وضعیت استقرار و حضور ادارات در این شهرستان بسیار نامناسب است و با وجود نمایندگی اما نمی‌توانند در محدوده خدمات یک اداره مستقل انجام وظیفه نمایند که انتظار پیگیری جدی از سوی نماینده عالی دولت در استان را داریم .

امام‌جمعه فریدونکنار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مساله وضعیت منطقه خزرشهر اینگونه پاسخ داد: این منطقه از جغرافیای شهرستان فریدونکنار حذف نخواهد شد، باید مساله خزرشهر حل شود و به دنبال جلوگیری از تنش‌های موجود باشید و از استاندار و معاون سیاسیشان می‌خواهیم این استخوان لای زخم را یکبار برای همیشه بردارید و حل کنید.

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

| منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.