امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82680
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 08 تیر 1397 - 18:36 | | ارسال توسط :

آمار کم شنوایی در نوزادان ایرانی/ هزینه ۴۰ میلیونی کاشت حلزون

محمودیان گفت: هزینه کاشت حلزون بالغ بر ۴۰ میلیون تومان است که بخشی از آن را دولت و بخشی را بنیاد‌های خیریه پرداخت می‌کنند.

به گزارش بابل نوین، سعید محمودیان،  رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در خصوص زمان مناسب غربالگری شنوایی نوزادان گفت: تست غربالگری نوزادان باید در کمتر از یک ماهگی انجام و در کمتر از سه ماهگی تشخیص قطعی داده شود و در کمتر از شش ماهگی امور درمانی آن انجام شده باشد.

محمودیان با اشاره به اینکه میانگین کشوری کم شنوایی در نوزادان ایرانی ۲٫۷ به ازای هر هزار تولد است، افزود:  در سال ۹۶ از تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار موالید زنده،  تست غربالگری شنوایی برای بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوزاد در مراکز و بیمارستان های وزارت بهداشت انجام شده است که حدود   ۳۷۰۰  نفر از آنها دچار کم شنوایی شدید بوده اند و از این تعداد نیز حدود ۳۴۲۳ نوزاد درمان شده اند.

فعالیت ۱۱ مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور

وی در ادامه اظهار کرد:  در حال حاضر ۱۱ مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است،  برنامه امسال وزارت بهداشت پوشش درمانی ۱۰۰ درصدی برای نوزادان است.
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سطح کشور گفت:  هزینه کاشت حلزون بالغ بر ۴۰ میلیون تومان است که در حال حاضر بخشی از آن را دولت و بخشی را بنیادهای خیریه پرداخت می کنند، همچنین درمان برخی از افراد که صحت عدم تمکن مالی آنها محرز می شود با هزینه اندکی صورت می گیرد./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.