امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57391
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1396 - 13:29 | | ارسال توسط :

آمریکایی‌ها هیچ وقت نخواستند ایران از مزایای برجام استفاده کند

به گزارش بابل نوین،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور در وزارت خارجه گفت: وزارت امور خارجه با همکاری شورای نگهبان امسال در ۱۰۲ کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده است. وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری در ۴۱ کشور آسیایی با در نظر گرفتن […]

به گزارش بابل نوین،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور در وزارت خارجه گفت: وزارت امور خارجه با همکاری شورای نگهبان امسال در ۱۰۲ کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری در ۴۱ کشور آسیایی با در نظر گرفتن ۱۵۸ شعبه اخذ رای در ۲۶ کشور اروپایی با ۶۱ صندوق رای در ۱۲ کشور قاره آمریکا با ۶۷ صندوق رای و در ۲۲ کشور آفریقایی با در نظرگرفتن ۲۴ صندوق رای برگزار شده است.

ظریف با بیان اینکه به همه ایرانیان در خارج از کشور این اطمینان داده می‌شود که تک تک این آراء اهمیت دارد و از رای آنها صیانت می‌شود، اظهار کرد: برای کشور عراق ۲۲ صندوق رای در نظر گرفته شده که هم‌وطنانمان که در این کشور زندگی می‌کنند و زائران عتبات عالیات بتوانند به راحتی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برای سوریه نیز ۸ صندوق رای در نقاط مختلف این کشور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین آمار صندوق رای در نظر گرفته شده برای امارات متحده عربی را ۲۱ صندوق عنوان کرد و گفت: ۵۵ صندوق رای نیز برای آمریکا در نظر گرفته شده تا ایرانیان مقیم این کشور بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

ظریف ادامه داد: برای آلمان ۵ صندوق رای در نظر گرفته شده و ۴ صندوق رای نیز برای فرانسه اختصاص داده شده است و با توجه به این‌که فستیوال کن در فرانسه نیز در حال برگزاری است یک صندوق رای سیار نیز برای کن در نظر گرفته شده تا هنرمندان کشورمان که در این فستیوال شرکت کرده‌اند بتوانند آراء خود را به صندوق بیندازند.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت وسبع مردم در داخل و خارج از کشور صفحه زرینی از مردم سالاری دینی و اقتدار جمهوری اسلامی به همه دنیا را به نمایش بگذاریم و بهترین پیامی هم که می‌توانیم به دنیا بفرستیم این است که آن‌ها با مردم بزرگ فقط می‌توانند به زبان تکریم صحبت کنند و هیچ وقت نمی‌توانند یک ایرانی را تحقیر و تهدید کنند.

ظریف در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص تحریم‌ها جدید آمریکا علیه أشخاص ایرانی انجام داده چیست اظهار داشت: همانطور که در بیانیه گفتیم آمریکا تلاش دارد هر بار که اقدامی که موظف به انجام آن است مثل همین تمدیدی که دور روز قبل داشت اقداماتی در کنّارش انجام دهد که فضا را تلخ کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ وقت نخواستند ایران از مزایای برجام استفاده کند و این یک اقدام کوته‌بینانه از طرف آمریکا است، همان‌طور که در جریان هستید چندی پیش نیز وقتی آنها بعد از ۹۰ روز موظف بودند اعلام کنند ایران پایبند به تعهداتش به اجرای برجام بوده است، به دستور مستقیم کاخ سفید این اعلامیه را در یک ذرق و ورق بسیار تلخ پیچیدند و این موضوع را با وارد کردن اتهاماتی به ایران اعلام کردند.

ظریف به بیانیه روز پنج‌شنبه وزارت خارجه کشورمان در ارتباط با اقدام متقابل ایران در مورد تحریم‌های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: آنها افراد جدیدی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده‌اند و ما نیز در ادامه اقدام متقابل خود که قبلا درباره آن به نتیجه رسیده بودیم  که شامل ۹ فرد و شرکت آمریکایی است به فهرست قبلی اضافه کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان در مورد برخی از انتقادها مبنی بر این‌که تعداد صندوق رای در نظر گرفته شده برای آمریکا زیاد بوده ولی برای سوریه و عراق تعداد صندوق کمی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: همان‌طور که گفتم ۵۵ صندوق رای برای آمریکا در نظر گرفته شده که این تصمیم با توجه به وسعت این کشور و تعداد قابل ملاحظه ایرانیان که در آمریکا زندگی می‌کنند اتخاذ شده است.
ظریف ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به این‌که امکان شرکت ایرانیان ساکن در کانادا برای شرکت در انتخابات در این کشور فراهم نشده است، تعدادی از ایرانیان ساکن کانادا نیز برای شرکت در انتخابات به آمریکا سفر می‌کنند و هم‌چنین باید به این موضوع توجه داشت که همواره در آمریکا ما بیش‌ترین صندوق رای را داشته‌ایم.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.