امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61958
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 13:01 | | ارسال توسط :

آمریکا باید هزینه نادیده گرفتن برجام را پرداخت کند/ در برجام راهکاری برای برخورد با تخلف تعریف نشد

به گزارش بابل نوین،فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به توافق نمایندگان آمریکا برای تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند ایران برجام را اجرا و به تعهداتش عمل می‌کند دیگر دغدغه‌ای نسبت به بحث هسته‌ای ندارند و به سراغ تحریم‌های جدید می‌روند. کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: با بیان اینکه آمریکا […]

به گزارش بابل نوین،فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به توافق نمایندگان آمریکا برای تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند ایران برجام را اجرا و به تعهداتش عمل می‌کند دیگر دغدغه‌ای نسبت به بحث هسته‌ای ندارند و به سراغ تحریم‌های جدید می‌روند.

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: با بیان اینکه آمریکا می‌داند ایران ۱۰ هزار کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده را از کشور خارج کرده، در اراک بتن ریخته و به کارهایی که قرار بود براساس برجام انجام دهد،‌ پایبند بوده است. دیگر هیچ احساس نیازی نمی‌کنند که برجام را اجرا کند و به تعهدات خود پایبند باشد. چرا که برجام اصالتا براساس اعتماد به آمریکایی‌ها نوشته و توافق شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی توافقی صورت می‌گیرد یا باید به طرف مقابل اعتماد کرد یا اینکه اصلا اعتمادی صورت نگیرد و در متن توافق راهکارهایی قرار گیرد تا هنگام مشاهده تخلف با طرف مقابل برخورد شود، افزود: در برجام راهکاری برای برخورد با تخلف وجود ندارد و از این جهت گزینه اول انتخاب و به آمریکایی‌ها اعتماد شده است.

ایزدی تصریح کرد: از آنجا که اجرای برجام الزام حقوقی برای آمریکایی‌ها ندارد، آنان  به این سبک عمل می‌کنند و نه تنها برجام اجرا نمی‌کنند بلکه تحریم‌های جدید علیه کشورمان را هم وضع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکایی‌ها مربوط به انقلاب نیست و به سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد، تاکید کرد: دشمنی آمریکایی‌ها با ایران دلایل و ریشه‌های مختلفی دارد.

ایزدی با بیان اینکه به دلیل همین دشمنی‌هاست که آمریکایی‌ها سیاست خصمانه را با ما در پیش می‌گیرند، گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها برای تحریم‌هایشان هزینه‌‌ای نپردازند، گمان می‌کنند می‌توانند سیاست‌هایشان را ادامه دهند.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه زمانی این تحریم‌ها می‌توانند متوقف شوند که برای عملکرد آمریکایی‌ها هزینه‌ای تعریف شود، خاطرنشان کرد: درباره این هزینه‌ها باید داخل کشور بحث شود و لیستی درباره حوزه‌ها و مواردی که موجب ناراحتی آمریکایی‌ها می‌شود تهیه شود تا همانطور که طرف مقابل با بدعهدی خود در برجام و وضع تحریم‌های جدید ما را ناراحت می‌کند، مقابله به مثل شود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.