امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62434
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 06 مرداد 1396 - 15:50 | | ارسال توسط :

آمریکا با تشدید تحریم‌ها به دنبال ایجاد دو‌دستگی در ایران است/سیاست‌های خبیثانه آمریکا بی‌اعتمادی جهانی را در پی دارد

امام‌جمعه بابل گفت: آمریکا با تشدید تحریم‌ها به دنبال ایجاد دو‌دستگی در ایران است تا بر اثرضعف ناشی از دو‌قطبی و اختلافات داخلی، کشور توان انجام فعالیت‌های اقتصادی را نداشته باشد و اقتصاد ایران فلج شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز سیاسی عبادی جمعه بابل اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی نمازجمعه جایگاهی الهی و مهم دارد از این‌رو شایسته است انسان با آراستگی این فرضه عبادی را به جا بیاورد.

وی افزود: روز جمعه و اقامه نمازجمعه فرصتی است برای قدرشناسی و یادآوری جایگاه رفیع این عبادت، در روایات بسیاری تاکید شده است که لباس نمازگزار نو باشد و از زینت استفاده کند.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: اسلام همواره به شادی و روحیه مسلمین توجه ویژه‌ای دارد و مراسم سرور، جشن و شادی از موضوعات پذیرفته شده در اسلام است، در دهه پربرکت کرامت که در آن قرار گرفته‌ایم نیز توصیه شده تا شادی حقیقی اسلام را به دیگران و نسل جوان نشان دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: دهه کرامت دهه تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، باید بر اساس تذکر مقام معظم رهبری امامزادگان به قطب فرهنگی هر منطقه تبدیل شود البته از دولتی شدن اماکن متبرکه و مدیریت مستقیم دولت در این امر باید جلوگیری کرد و به صورت هیئت امنایی اداره شود.

حجت‌الاسلام روحانی سیره اهل‌بیت را بهترین شیوه در تربیت فرزندان برشمرد و  گفت: با اداره درست اماکن متبرکه باید سفره معارف اهل‌بیت را بگسترانیم و فرزندان خود را براساس سیره آنان دارای صفت کرامت بار بیاوریم تا رفتار توام با کرامت از فرزندانمان مشاهده کنیم.

وی افزود: با تربیت صحیح  و آگاهی‌بخشی به کودکان از سنین پایین می‌توانیم آنان را از گناه دور سازیم زیرا گناه انسان را حقیر و کرامت انسانی را خدشه‌دار می‌کند.

خطیب جمعه بابل با اشاره به روز کارآفرینی بیان کرد:امروز به عنوان کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای نامگذاری شد، با توجه ویژه به آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بخش اعظم بیکاری در جامعه از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: مهارت فنی و اشتغال از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است، خوب است جوانان ما به جای اخذ مدارک بدون کاربرد مهارت‌های  فنی‌و‌حرفه‌ای را فرا بگیرند و وارد بازار کار بشوند.

روحانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و یادآور شد: آمریکا در راستای سیاست‌های خبیثانه خود تحریم‌های گسترده کنگره و سنای آمریکا به بهانه  حقوق بشر، موشک‌های بالستیک، تروریسم و تسلیحات تصویب و رییس‌جمهور خوش‌اشتهای آمریکا نیز این تحریم‌ها را تایید و اجرا کرد، تحریم‌هایی که حتی اعتراض برخی دولتمردان سابق آمریکا را برانگیخت و این اقدامات را خلاف برجام دانستند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد  دوباره بر طبل تحریم بکوبد و زمینه خوف و هراس را برای ما و نیز کشورهایی که با ما ارتباط اقتصادی دارند، فراهم کند، این سیاست‌مداران شرور کار را به جایی رساندند که حامیان برجام نیز ابراز نگرانی کردند.

امام‌جمعه بابل آمریکا را ملتی عهدشکن برشمرد و  اظهار کرد: تحریم‌های جدید نهایت بی‌توجهی و عهدشکنی آمریکا را نسبت به نظام بین‌المللی نشان می‌دهد، سرمداران آمریکا بداند سیاست‌های خبیثانه‌شان بی‌اعتمادی جهانی را برایشان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد:  آمریکا با تشدید تحریم‌ها به دنبال ایجاد دو‌دستگی در ایران است تا بر اثر دو‌قطبی و اختلاف داخلی کشور توان انجام فعالیت‌های اقتصادی را نداشته باشد و اقتصاد ایران فلج شود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح  کرد: تحریم ایران روش و ابزار جدید بر علیه ایران نیست یبکه سال‌هاست ملت ایران با این تحریم‌ها روبرو هستند،تحریم‌ها تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ما را سبب شده اما مشکلات اصلی کشور ناشی از سومدیریت است.

وی افزود: دولتمردان ما باید به جای دیپلماسی نرم در برابر غرب، زبان نرم را در برخورد با منتقدان خود در پیش گیرد  و با موضعی قاطعانه به مقابله با تحریم‌ها بپردازد.

خطیب جمعه بابل یادآور شد: دیدار اخیر فرماندهان سپاه و رییس‌جمهور دیداری ارزشمند و موجب خرسندی است، نیروی ارزشمند سپاه جهت دفاع از آرمان‌ها باید قاطعانه ایستادگی کند تا با تقویت پایه‌های قدرت در کشور شاهد همبستگی ملی در مقابل دشمنان باشیم.

روحانیدر پایان با ابراز خرسندی از پیروز‌های اخیر جبهه مقاومت گفت: جریان مقاومت به ملت‌ها  نشان داد که با ایستادگی و مقاومت است که پیروزی حاصل می‌شود، پیرزوی‌های اخیر حزب‌الله در مقابل تکفیری‌ها و عملیات استشهادی جوانان فلسطینی موجب عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.