امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65058
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 14 شهریور 1396 - 20:16 | | ارسال توسط :

آنچه جهادگران در اردوهای جهادی انجام می‌دهند

سرپرست ستاد حرکتی جهادی قرارگاه امام رضا گفت: در این تابستان ۵ استان را برای محرومیت زدایی انتخاب کردیم که عبارتند از: استان کرمانشاه، حاشیه خراسان رضوی، کردستان و آذربایجان غربی، که حدود ۶ هزارنفر به این مناطق اعزام شدند.

به گزارش بابل نوین،این روز‌ها که تقویم به پایان رسیدن تابستان را نشان می‌دهد و حال و هوای مردم حال و هوای جنب و جوش برای رفتن به مسافرت و استفاده از تعطیلات را دارد و برخی‌هم در تب و تاب بازارو خرید وسایل مدرسه برای فرزندان خود هستند، گروهی از جوانان، دانشجویان و دانش آموزان که تعدادشان به ۶ هزار نفر می‌رسد در محروم‌ترین مناطق کشور برای عمران و آبادانی این مرز و بوم و بهبود زندگی هموطنانشان درحال تلاش هستند.

بابک بهادری سرپرست ستادحرکتی جهادی قرارگاه امام رضا درباره اعزام گروههای جهادگران به مناطق محروم به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: ما در این تابستان ۵ استان را برای محرومیت زدایی انتخاب کردیم که عبارتند از: استان کرمانشاه، حاشیه خراسان رضوی، کردستان و آذربایجان غربی، که حدود ۶ هزارنفر از تاریخ ۲۰ مرداد الی ۲۲ شهریور به این مناطق اعزام شده اند.
وی در ادامه افزود: فعالیت هایی که در این استان‌ها توسط جهادگران جریان دارد شامل پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اشتغالزایی و آموزشی و پزشکی می‌گردد.
او با اشاره به اینکه هدف از پروژه‌های عمرانی ابتدا خانه‌های محروم است گفت: هدف اولیه ما بازسازی و نوسازی خانه‌های محروم در این مناطق است و بعد از آن شاداب سازی و نسازی مدارس و مساجد و حسینیه‌ها مدنظرمان قرار می‌گیرد که سال قبل حدود ۲ هزار پروژه عمرانی تکمیل شده توسط جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا داشتیم.
بهادری پیرامون اشتغالزایی در مناطق محروم اذعان داشت: اشتغالزایی را استان به استان و بسته به شرایط هر استانی انجام می‌دهیم. برای خانمهای خانه دار خیاطی و قالیبافی و فعالیت‌های این چنینی در نظر گرفته ایم و در استان آذربایجان غربی به صورت تخصصی روی کاشت گیاهان دارویی تمرکز کرده ایم. به این شکل که طی ارتباط با بومیان آن منطقه متوجه شدیم آن منطقه برای گیاهان دارویی مناسب است و به صورت نمونه این گیاهان را کشت کرده و بازار تقاضای آن را پیدا کردیم و بعد شروع کردیم به کشت این محصولات به طوریکه آخر این تابستان محصولات برای عرضه در بازار استان‌های مختلف آماده می‌شوند.
سرپرست ستاد حرکتی جهادی به میانگین سنی جهادگران اشاره کرد و گفت: از گروه سنی پایه اول و دوم متوسطه دانش آموزی تا دانشجویان شرکت کننده در این اردو‌ها داریم و دانش آموزان هم در فعالیت‌های عمرانی شرکت می‌کنند و هم در فعالیت‌های فرهنگی./م

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.