امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69906
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 - 17:40 | | ارسال توسط :

آیت‌الله معرفت، بزرگترین احیاگر علوم قرآنی در جهان تشیع است

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به آثار برجسته آیت‌الله محمدهادی معرفت در زمینه علوم قرآنی و تفسیر گفت: آیت‌الله معرفت، بزرگترین احیاگر علوم قرآنی در جهان تشیع است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن‌رضا رضایی، عضو هیئت علمی جامعهالمصطفی(ص) و دبیر نشست علمی بررسی نسخ از دیدگاه آیت‌الله معرفت امروز در این نشست علمی گفت: نسخ از مقولات مهم در علوم قرآنی است که از قدیم الایام مورد توجه اندیشمندان علوم قرآنی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علامه معرفت در مکتوبات و مقالات خود معتقد بودند که در قرآن کریم جز یک آیه، نسخ نشده است افزود: این در حالی است که برخی علمای دیگر معتقدند که بالای ۲۰۰ آیه منسوخ داریم.

رضایی ادامه داد: ایشان تنها نسخ را در آیه نجوا قبول داشتند، البته علامه این مطلب را در نوشتارهای خویش بیان فرمودند، ولی در اواخر عمر مصاحبه‌ای کرد و حتی فرمود که در قرآن اساسا ناسخ و منسوخی وجود ندارد؛ در واقع ایشان به نظر آیت‌الله العظمی خویی نزدیک شده بود.

رضایی با بیان اینکه آیت‌الله معرفت در سال ۱۳۰۹ در کربلا متولد شد افزود: ایشان متولد کربلا بود و در این شهر و نجف و قم تحصیل و از شاگردان آیت‌الله خویی بودند و در سال ۸۵ در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی افزود: امروز به جرئت می‌توانیم، بگوییم برجسته‌ترین شخصی که احیاگر علوم قرآنی در جهان تشیع به شمار می‌رود آیت‌الله معرفت بود که برای جهان تشیع قابل افتخار است.

یادآور می‌شود، این نشست علمی از سلسله نشست‌های علمی همایش بررسی آراء تفسیری علامه محمدهادی معرفت است که دوم آذرماه در قم و با همکاری ۲۵ مرکز و نهاد برگزار خواهد شد./م

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.