امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77710
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 بهمن 1396 - 11:44 | | ارسال توسط :

آیت‌الله مکارم شیرازی: فرهنگ‌سازی حرف اول را در مصرف صحیح منابع می‌زند

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تعرفه های آب و برق، گفت: برای جلوگیری از گلایه مردم از تعرفه‌ها، نباید قیمت ها بدون اعلام قبلی بالا رود؛ دولت نیز اگر سوبسید قرار می‌دهد، باید برای اقشار ضعیف قرار دهد. آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار رضا اردکانیان وزیر […]

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تعرفه های آب و برق، گفت: برای جلوگیری از گلایه مردم از تعرفه‌ها، نباید قیمت ها بدون اعلام قبلی بالا رود؛ دولت نیز اگر سوبسید قرار می‌دهد، باید برای اقشار ضعیف قرار دهد.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو با وی ضمن قدردانی از تلاش های وزیر نیرو در رفع مشکلات عنوان کرد: شرایط سختی از نظر آب و برق را تجربه میکنیم؛ برای اولین اقدام لازم است مصرف صحیح فرهنگ سازی شود، در این ارتباط فرهنگ سازی حرف اول را در مصرف صحیح منابع توسط مردم می زند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی از همه رسانه ها استفاده شود؛ حتی در نمازهای جمعه، مساجد و به زبان های مختلف مصرف صحیح برای مردم گفته شود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: فرهنگ سازی مقوله مهمی است که می توان بیش از همه به آن امیدوار بود؛ یقین دارم با فرهنگ سازی نتایج موثری به دست می آید، منتها باید به زبان های مختلف تکرار کنیم و از تکرار خسته نشویم.

وی بیان کرد: با شیوه‌های مختلف از جمله نمایش‌نامه، فیلم، مصاحبه، میزگرد و … باید وارد شد تا فرهنگ صحیح مصرف آب و برق را نهادینه کنیم.

این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مردم آب هایی را بی دلیل هدر می دهند و چراغ های زیادی را بی جهت روشن می گذارند، افزود: اطلاعی از آمار دقیق اصراف ها نداریم اما به گفته شما(خطاب به وزیر نیرو) یک سوم آن زیاد مصرف می شود که اگر از طریق فرهنگ سازی کاهش یابد بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی گفت: فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف اثرگذار است؛ باید مساله فرهنگ سازی را جهت کاهش هزینه ها در الویت قرار داد و البته به وسیله مشوق ها می توان به فرهنگ سازی دست یافت.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: گاهی آب هایی که در کشور وجود دارد هدر می رود، مثلا آبهای کارون و اروندرود که آب شیرین آن ها به دریا می رود؛ حفظ این آب ها ممکن است مشکلات را حل کند؛ با مطالعه بیشتر شاید بتوان از این آب ها استفاده کرد، کشور ما دارای آب های فراوانی است و استفاده از این آب ها باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

این مرجع تقلید شیعه در مورد استفاده از انرژی خورشیدی بیان کرد: انرژی خورشیدی هنوز به طور کامل شناخته نشده است؛ کشور ما آفتاب زیادی دارد که می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعرفه های آب و برق، گفت: برای جلوگیری از گلایه مردم از تعرفه ها، نباید قیمت ها بدون اعلام قبلی بالا رود؛ دولت نیز اگر سوبسید قرار می دهد، باید برای اقشار ضعیف قرار دهد.

این مرجع تقلید افزود: برخی سخت گیری هایی در مورد تاخیر در پرداخت ها وجود دارد و مردم با قطع آب و برق مواجه می شوند، در این‌باره بیشتر با مردم مدارا کنید و این تعرفه‌ها با اطلاع رسانی به گوش مردم برسد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد تامین آب قم بیان داشت: در تمام سال قطعی آب و برق نداشتیم؛ خوشبختانه وضع قم از این نظر خوب است، منتها عده‌ای برای تامین آب قم درتابستان نگران هستند.

وی در پایان تصریح کرد: امید است برای دوران کم آبی تدبیری اندیشیده شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.