امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65890
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 11:54 | | ارسال توسط :

اتمام بیست و نهمین دوره جشنواره استانی تئاتر مازندران

بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران پس از سه روز شب گذشته به کار خود خاتمه داد .

به گزارش بابل نوین، پس از سه روز رقابت نفس گیر هنرمندان در ساری شب دوشنبه نمایش «بر پدر هرچی دروغگو لعنت» از نوشهر و نمایش «سوپ بوقلمون» از بابلسر با آرای هیئت داوران مقام نخست   جشنواره بیست و نهم تئاتر استانی را کسب و   به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

هیئت داوران در بخش بازیگران برگزیده مرد رتبه نخست این حوزه را که شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی چهار میلیون ریالی را به ‘بهرام محمدی’ برای بازی “بر پدر هر چی دروغگو لعنت” اهدا کردند .

امید طیرانی از بابلسر برای بازی در “سوپ بوقلمون” و بهزاد فیضی از بابل برای تئاتر “حقایقی درباره یک ماهی مرده” نیز به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

رتبه سوم بازیگر برگزیده مرد شامل جایزه نقدی ۲ میلیون ریالی به طور مشترک به مجید شعاعی از آمل و فرهاد داوری به ترتیب از نوشهر برای نمایش در” ساعت گرگ و میش” و ” بر پدر هر چه درغگو لعنت ” رسید.

از سید هادی احمدی و اهورا گل عموپور برای بازی در “امپرسیون جیغ بنفش” و “پلی از جنش شیشه” تقدیر شد.

هئیت داوران در بخش بازیگر برگزیده زن هیچ یک از بازیگران زن این دوره از جشنواره را حایز رتبه اول ندانست و رتبه دوم بازیگری این حوزه را به صورت گروهی به نیلوفر شهفری، کیمیا هوشمند و ملیکا رادمند برای بازی در نمایش “بر پدر هر چی دروغگو لعنت” از نوشهر اهدا کرد.

رتبه سوم بازیگری زن نیز به عادله سلطانی برای بازی در نمایش “امپرسیون؛ جیغ بنفش” رسید. در این بخش از فرشته پیاده روحی بازیگر نمایش “پلی از جنس شیشه” و نازلی عادلی زاده برای بازی در نمایش “ساعت گرگ و میش” نیز قدردانی شد.

در بخش کارگردان برگزیده نیز حمیدرضا خسروی لرگانی کارگردان نمایش ” بر پدر هر چه دروغگو لعنت” رتبه نخست را آن خود کرد و سینا علیپور برای کارگردانی “سوپ بوقلمون ” حایز رتبه دوم شد.

علی محمدی حاجی و فرهاد عرب به ترتیب برای نمایش “حقایقی درباره یک ماهی مرده “و “امپرسیون جیغ بنفش”مشترکا مقام سوم را در این بخش کسب کردند.

در حوزه نویسندگی نیز در بخش نویسنده بومی استان از رضا امیرصالحی نویسنده متن “ساعت گرگ و میش” از آمل و در بخش درام اقتباسی از حمیدرضا خسروی لرگانی نویسنده “بر پدر هرچی دروغگو لعنت” از نوشهر تقدیر بعمل آمد.

در بخش طراحی لباس و صحنه این دوره از مسابقات نیز علیرضا شریفی برای طراحی لباس نمایش “بر پدر هر چی دروغگو لعنت” و عطا روحبخش از بابل برای طراحی صحنه نمایش «پلی از جنس شیشه» و رضا پیراینده و نعیم صالحی برای نمایش “مسلخ” قدردانی شد./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.