امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83499
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 شهریور 1397 - 13:13 | | ارسال توسط :

اجرای سامانه نوین آبیاری در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشور

به گزارش بابل نوین، عباس زارع مدیرکل دفتر آبیاری تحت فشار وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار مازندران گفت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی خاص و نقش مهمی که در کشاورزی کشور دارد باید بیشترین بهره‌برداری را از اعتبارات و منابع ملی داشته باشد. وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار هکتار اراضی آبی […]

به گزارش بابل نوین، عباس زارع مدیرکل دفتر آبیاری تحت فشار وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار مازندران گفت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی خاص و نقش مهمی که در کشاورزی کشور دارد باید بیشترین بهره‌برداری را از اعتبارات و منابع ملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار هکتار اراضی آبی در مازندران وجود دارد که ۱۰ درصد آن معادل ۴۰ هزار هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است، افزود: در این زمینه باید برای مازندران برنامه خاص داشته باشیم و برای اجرای آبیاری تحت فشار و استفاده از الگو و مدل خاص از مشاوران این حوزه مشورت گرفته شود.

مدیرکل دفتر آبیاری تحت فشار وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمیته تخصصی آب کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در وزارتخانه تشکیل شده است، گفت: برنامه‌ های ترویجی و آموزشی اجرای سامانه‌ های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.

زارع از اجرای سامانه نوین آبیاری در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی سنتی و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی مدرن کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته مصوب شد یک درصد اعتبارات آبیاری تحت فشار برای فعالیت‌ های ترویجی قرار گیرد که تاکنون محقق نشده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.