امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66154
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 31 شهریور 1396 - 16:26 | | ارسال توسط :

اجرای صحیح امر به معروف حلال مشکلات جامعه است

امام جمعه کرمان گفت: اگر امر به معروف به طور صحیح اجرا شود حلال همه مشکلات خواهد بود؛ اما بعضی ها امر به معروف را به گونه ای مطرح کردند که سبب دلسردی شده است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ظهر امروز در مصلای امام علی این شهر در خطبه های نمازجمعه گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به طور صحیح اجرا شود حلال همه مشکلات جامعه ما خواهد شد؛ ممکن است افرادی به علت نداشتن بصیرت و آگاهی به گونه ای امر به معروف را مطرح کرده اند که سبب دلسردی شده و اثربخش نبوده است.

وی در ادامه افزود: هیچ مکتبی مثل اسلام تا این حد به علم و دانش اهمیت نداده است؛ کلیت علم و دانش برای هر مرد و زن مسلمان واجب بوده و توصیه شده در هر کجای دنیا اثری از علم بود آن را کسب کنید؛ عالم بر هر جاهلی مقدم بوده و دارای عزت است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: سنت مباحثه یکی از سنت های خوب حوزه های علمیه است به این صورت که طلاب و حتی اساتید درس را به صورت گروهی برای یکدیگر تجزیه و تحلیل می کنند؛ علم و دانش زمینه عزت و عظمت جامعه اسلامی را فراهم می کند.

وی با اشاره به صرفه جویی و قناعت تأکید کرد: استان ما منطقه کم آبی است و از همین رو باید برای مصرف آب خصوصا در حوزه کشاورزی هدفمند عمل کرد؛ متأسفانه ما ملت پرمصرفی هستیم همانطور که مسؤولین اعلام کرده اند ۴برابر متوسط دنیا برق مصرف می کنیم.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به هفته دفاع مقدس تأکید کرد: وقتی دشمن احساس کرد که ما ضعیف هستیم در سال ۵۹ حمله کرد و با خود به طور دقیق حساب و کتاب کرده بود به طوری که مطمئن بود تا چند روز بعد تهران را تصرف می کند؛ نیروهای نظامی ماهم متشتت بودند و تازه انقلاب کرده بودیم؛ امام خمینی دستور داد چنان سیلی به او بزنید که بلند نشود و همین اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: شرایط دفاع مقدس و تهیه سلاح بسیار سخت بود اما به فداکاری مردم مسلمان مشکل حل شد؛ امام نمی خواست با صدام کنار بیاید اما شرایط اقتضا کرد با تعبیر خودش جام زهر را بنوشد؛ دشمنان بشریت بدانند در حال حاضر ایران اسلامی همه نوع تسلیحاتی را دارا است؛ خود آمریکایی ها گفتند اگر روزی به ایران حمله کنیم آنچنان شکستی خواهیم خورد که در طول تاریخ این کشور سابقه نخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره شروع سال تحصیلی گفت: از مسؤولین و دست اندر کاران آموزش و پرورش می خواهم تلاش کنند نونهالان و فرزندان این مردم با بهترین وضع بتوانند تحصیل کنند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.