امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76821
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 26 دی 1396 - 10:37 | | ارسال توسط :

اجرای نظام ملی زیست فناوری در مدارس: عضویت ۶۰ هزار دانش آموز مازندرانی در طرح پایلوت نظام ملی زیست فناوری

به گزارش بابل نوین، اسنفدیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی گذشته ونیز امسال طرح پایلوت نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی دربرخی مدارس محوری و متوسطه شهر‌های ساری، قائمشهر، آمل، بابل ودوبخش بندپی شرقی وغربی بابل درحال اجرا است. وی افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دانش […]

به گزارش بابل نوین، اسنفدیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی گذشته ونیز امسال طرح پایلوت نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی دربرخی مدارس محوری و متوسطه شهر‌های ساری، قائمشهر، آمل، بابل ودوبخش بندپی شرقی وغربی بابل درحال اجرا است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دانش آموز مقطع متوسطه استان زیرپوشش این طرح هستند و امیدواریم که همه شهرستان‌ها و ۳۲ پژوهش سرای استان نیز در پذیرش طرح نظام ملی زیست فناوری اهتمام جدی داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران ابرازامیدواری کرد با تقویت این دانش، ترویج زیست فناوری بین دانش آموزان در سال‌های آینده، محققان بزرگی پرورش یابند که با بکارگیری این طرح مهم وکلیدی به کمک پزشکی، غذایی، دارویی کشاورزی و زیست محیطی بیایند.

نظری افزود: روند اجرا‌ی طرح آزمایشی نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی در مازندران از دوسال گذشته تا کنون، در آمل ارزیابی شد.

محسن آسوری مجری پایلوت طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی نیز با بیان اینکه در این طرح ملی به دانش و صنعت توجه ویژه شده است، گفت: تعهد پژوهشکده پاستور شمال به ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این بود که مدلی به ستاد ارائه کنیم که بدون وابستگی به دولت و با کمک بخش‌های غیر دولتی عمل کند.

وی افزود: با تدوین آیین نامه ترویج زیست فناوری دانش آموزی، ایجاد مدل ترویج با مشارکت بخش خصوصی اجرای این طرح زیست فناوری دانش آموزی درمازندران وپایلوت در چند مدرسه آمل آغاز شد.

سرپرست پژوهشکدن انیستیتوپاستور شمال کشور با بیان اینکه دراین مدت از ۷ کتاب با تایید شورای تالیف زیست فناوری نیز رونمایی شده است، گفت: که آینده کشور‌های پیشرفته ودرحال توسعه با زیست فناوری گره خورده است و ما درکشور نیز چاره‌ای جز این نداریم برای توسعه پایداربه عنوان یک رشته میان رشته‌ای آن را از مدارس جدی بگیریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.