امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67021
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 مهر 1396 - 11:45 | | ارسال توسط :

اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه هفته نیروی انتظامی در استان/ “مرفین” عمده کشفیات موادمخدر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از اجرای 130 عنوان برنامه هفته نیروی انتظامی در استان خبرداد و از مرفین به عنوان بخش عمده ای از کشفیات استان در کشفیات موادمخدر مازندران نام برد.

به گزارش بابل نوین، سردار محمود میرفیضی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در ساری با اشاره به اینکه جلب اعتماد عمومی افزایش امنیت را به دنبال خواهد داشت و هفته ناجا فرصتی برای معرفی دستاوردهای ناجا است، اظهار کرد: در سال جاری هفته ناجا با شعار “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه” تعیین شده است، پلیس از نهادهایی است که مردم به صورت روزمره با آن ارتباط دارند و عمدتا از پلیس خدمات می گیرند.

میرفیضی با بیان اینکه در حوزه وظایف پلیس، اصلی ترین نهاد ایجاد امنیت در جامعه پلیس است و ایجاد امنیت برای همه از وظایف اساسی پلیس به شمار می رود، اظهار کرد: برنامه های مهمی در هفته نیروی انتظامی در استان مازندران برگزار شده است و اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی در سطح استان از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه همزمان با سراسر کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه خدمات فعالیت هایی گسترده ای دارد مثلا در حوزه گواهینامه و گذرنامه و حوزه خدمات غیرانتظامی خدمت بسیاری انجام شده است، افزود: ۵۰۰هزار نفر در مازندران خدمات غیرانتظامی دریافت کردند، همچنین ۳۰۰ هزار نفر از کلانتری های مازندران خدمات گرفتند و ۲۹۰ هزار نفر با ۱۱۰ تماس گرفتند و راهنمایی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در شش ماهه نخست امسال در حوزه موادمخدر تصریح کرد: در حوزه موادمخدر یک تن کشف امواع مخدر در استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و یکی از کشفیات عمده مرفین بوده که۳۴۰ کیلوگرم از کشفیات شش ماهه نخست امسال مازندران را شامل می شود.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر، ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مازندران دستگیر شدند، از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ نفر خرده فروش بودند که تلاش شده به نوعی فرآیند توزیع قطع شود   از سویی نیز سه هزار و ۴۰۰ معتاد نیز دستگیر شده است. در حوزه موادمخدر مازندران بیش از هزار طرح در قالب طرح های کوچک و بزرگ پاکسازی نقاط آلوده، طرح محورهای مواصلاتی، برخورد و جمع آوری معتادین اجرا شده که ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

میرفیضی تصریح کرد: ۳۶۰ عملیات در زمینه مبارزه با موادمخدر در استان مازندران صورت گرفته است که ۴۴ باند متلاشی شده است و نیز در حوزه پیشگیری بیش از ۱۶۰ مورد کارگاه و آموزش همگانی اجرا شده که ۳۲هزار ساعت در حوزه پیشگیری بوده است./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.