امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61298
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 23 تیر 1396 - 11:21 | | ارسال توسط :

اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی فانوس در مازندران

جشنواره فانوس پس از سه روز با معرفی و تجلیل برگزیدگان در چهار بخش اصلی فیلم، موسیقی، هنر‌های تجسمی و عکس دیشب بکار خود پایان داد.

به گزارش بابل نوین، جشنواره فانوس پس  از سه روز با معرفی و تجلیل برگزیدگان در چهار بخش اصلی فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی و عکس از بین ۱۹۸اثر از  ۲۶استان با حضور هنرمندان کشوری،  مسئولان و خانواده های شهدا  به کار خود پایان داد.

محمد مهدی حیدریان مشاور عالی و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد در این جشنواره پیام صالحی امیری وزیر ارشاد را قرائت کرد و گفت: زمانی نه چندان دور مرز دفاع مشخص و قابل احصا بود، اما امروز جبهه‌ای به فراخی جهان در برابر ما است و کار دفاع را مشکل می‌کند و نیاز است علم و امکانات دفاع در برابر آن را داشته باشیم.
وی افزود: با وسعت بخشیدن به حوزه فعالیت‌های هنری هنرمندان و با توانمند کردن آن‌ها که سربازان خط مقدم هستند بتوانند در صحنه دفاع و مقابله و حمله نقش پررنگی داشته باشند.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با بیان اینکه همچنان که ظرف سید الشهدا بزرگ است و آغوشش برای همه باز است، گفت: دفاع مقدس که ادامه راه سیدالشهدا بود متعلق به همه است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است افزود: از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید استفاده کرد.
سردار بهمن کارگر گفت: در ۸ سال دفاع مقدس مردم از هر قشری چه آنان که در پشت جبهه‌ها بودند و چه آنان که مستقیما در جنگ حضور داشتند همگی با هر گرایشی، جناحی، دینی و مذهبی پیروز اصلی دفاع مقدس بودند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از سوژه‌هایی برای داستان نویسی و فیلم سازی است، افزود: ما برای به تصویر کشیدن همه لحظات دفاع مقدس دست یاری خود رابه سوی هنرمندان دراز می‌کنیم، زیرا معتقدیم می‌توانیم به تعداد همه جانبازان و خانواده شهدا فیلم بسازیم و کتاب بنویسیم.

قلیزاده دبیر اجرایی جشنواره فانوس نیز با اشاره به اینکه آثاری حق شرکت در این جشنواره را داشتند که آثار هنری تولید شده از خود استان باشد یا به‌صورت مشارکتی باشد.
وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از آثار هنری منتخب از بین ۲۶ استان شرکت‌کننده داشته است افزود: از استان‌های همدان، اصفهان و اردبیل بیشترین شرکت‌کننده را داشتند که به ۵۰ درصد آن‌ها جوایز اهدا می‌شود.

اختتامیه اولین جشنواره فانوس شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی، هنرمندان و خانواده شهدا، در محل مجتمع رفاهی بهزیستی واقع در خزرآباد ساری برگزار شد./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.