امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62856
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - 14:49 | | ارسال توسط :

اختلاف ۴ هزار تومانی قیمت تخم مرغ از میادین تا بازار آزاد

هرشانه تخم مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به مصرف کننده عرضه می‌شود در حالیکه در بازار آزاد با قیمت ۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش بابل نوین، رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار داشت: اتحادیه به عنوان مسئول تنظیم بازار برای جلوگیری از نوسانات قیمت  از دوم مرداد ماه اقدام به عرضه مستقیم تخم مرغ در غرفه های میادین میوه و تره بار کرده است.

وی کاهش تولید را دلیل اصلی نوسانات قیمت اعلام کرد و افزود: با توجه به معدوم سازی تعداد قابل توجهی از مرغ های تخم‌گذار در پی شیوع آنفولانزا و تنش گرمایی، نوسانات قیمت امری بدیهی است.

ترکاشوند ادامه داد: با توجه به نرخ های توافقی اتحادیه با غرفه های میوه و تره بار، بازار تخم مرغ تنظیم شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی هرشانه تخم مرغ به صورت انبوه با نرخ ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در اختیار غرفه داران قرار می گیرد که در نهایت با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به گلایه مندی مردم مبنی بر نوسانات قیمت تخم مرغ تصریح کرد: باتوجه به کاهش تولید، نرخ کنونی تخم مرغ متعادل است،در غیر این‌صورت ادامه روند تولید به سبب نبود صرفه اقتصادی برای مرغدار وجود ندارد.

توزیع تخم مرغ ارزان قیمت در غرفه های میوه و تره بار

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: براساس توافق میان اتحادیه میهن با اتحادیه مرغ تخم گذار و معاونت امور دام، توزیع تخم مرغ ارزان قیمت آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به مصرف کننده عرضه می شود، افزود: این در حالی است که هر شانه تخم مرغ در بازار آزاد با نرخ ۱۶ هزار تومان به فروش می رسد.

نبی پور با بیان اینکه نرخ تخم مرغ از پیاز هم ارزانتر است، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی تولید، امکان کاهش قیمت تخم مرغ امکان پذیر نیست.

به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه تا هر وقت که نیاز باشد، آمادگی توزیع این محصول در غرفه های میادین میوه و تره بار وجود دارد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.