امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80112
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 18 اسفند 1396 - 20:40 | | ارسال توسط :

ارائه ۴۰ میلیون بار خدمت رایگان دهان و دندان به دانش‌آموزان

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اجرای بیش از ۴۰ میلیون بار خدمت رایگان دهان و دندان به دانش آموزان کشور خبر داد.

به گزارش بابل نوین، حمید صمد زاده رئیس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در منطقه کرمانشاه تیم سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت همگام با سایر بخش‌های پزشکی با اعزام دندان پزشکان ماهر اقدام به راه اندازی درمانگاه سیار دندان پزشکی در راستای مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان کرده است.

وی ادامه داد: تیم‌های سلامت دهان ودندان در شهرهای مختلف مانند ثلاث باباجانی، کرمانشاه، گیلانغرب مستقر و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه دهان و دندان ارائه می دهند تا آمار پوسیدگی و دیگر مشکلات دهان و دندان در این مناطق افزایش نیابد.

صمد زاده با اشاره به اینکه آمار پوسیدگی در کشور کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: آمار پوسیدگی در کشور از ۲٫۰۹ به ۱٫۸۴ در میان دانش آموزان ۱۲ ساله رسیده است.

انعقادتفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای تضمین سلامت دهان و دندان

وی تاکید کرد: برنامه‌های پیشگیری علاوه بر درمان را در سراسر کشور اجرا می‌کنیم به طوری که با تائید وزیر بهداشت در سال آینده تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش به امضا می رسد که بر اساس آن سلامت دهان و دندان دانش آموزان ششم ابتدایی مورد توجه قرار می‌گیرد تا در دوره متوسطه هیچ دانش آموزی دندان پوسیده نداشته باشد.

صمد زاده با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون بار خدمات رایگان به دانش آموزان سراسر کشور در حوزه دهان و دندان ارائه شده است، اظهار کرد: این خدمات با ارزش هزار میلیارد تومان به دانش آموزان سراسر کشور در حوزه دهان و دندان به طور رایگان بوده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.