امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79885
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 13 اسفند 1396 - 17:15 | | ارسال توسط :

اساسنامه کانون‌های مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید

به گزارش بابل نوین، همزمان با سالگرد کانون های مساجد کشور، نشست خبری یک ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی مساجد با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد و اصحاب رسانه صبح امروز مورخ سیزدهم اسفند ماه در خبرگزاری شبستان برگزار شد. این نشسست با رونمایی از سرود ملی کانون‌های […]

به گزارش بابل نوین، همزمان با سالگرد کانون های مساجد کشور، نشست خبری یک ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی مساجد با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد و اصحاب رسانه صبح امروز مورخ سیزدهم اسفند ماه در خبرگزاری شبستان برگزار شد.

این نشسست با رونمایی از سرود ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۲۵ سالگی تاسیس کانون آغاز شد و حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه ۱۳۳ روز از مسئولیتش در کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، گفت: مساجد بهترین مکان برای ارتباط زمینیان با اهل آسمان است و مسجد بهترین مکان برای حفظ انسان معاصر و منشا نهضت‌های بزرگ اسلامی است.

وی در ادامه عنوان کرد: به طور متوسط هر ساله هزار کانون ثبت شده است که در حال حاضر ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد.

دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون است، ودر همین راستا، اساسنامه کانون ۲ هفته قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. با توجه به افق ۱۴۱۴ در ۱۷ سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما تنها شبکه مویرگی هستیم که در سراسر کشور در مساجد حضور داریم، که تقریبا نیمی از مساجد کشور را پوشش می دهیم و درصدد هستیم تا همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر ظرفیت اجتماعی مسجد را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اولین شورای سیاستگزاری ستاد تشکیل می‌شود، به بیان دیگر برنامه‌های افق ۱۴۱۴ پرداخت و اظهار کرد: پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با نام «سجا» این هفته رونمایی می‌شود و فعالیت رسمی خود را از اول فروردین سال ۹۷ آغاز می‌کند و در نظر داریم ۱۴۱۴ جایزه برای افرادی که بیشترین فعالیت در «سجا» را دارند تعلق گیرد که بیش‌تر این هدایا آموزشی است.

وی افزود: توجه به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، در نظر د اریم تا در این راستا دایره هدف آموزش ما برای بانوان و کودکان را گسترش دهیم و همچنین در فضای مجازی در نظر داریم از ظرفیت حضور دختران و بانوان استفاده کنیم.

دبیرستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری اهل سنت داریم، که در حوزه بین الملل طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال ۹۷ اجرا می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.