امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87785
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار بابل, اخبار مازندران, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 22 بهمن 1399 - 0:32 | | ارسال توسط :

استکبارستیزی و آزادی هویت انقلاب/ انقلاب اسلامی ایران نعمت الهی است

آیت‌الله محمدی لائینی در سخنرانی سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب هویتش استکبارستیزی است اما برخی دنبال سازش با آمریکا هستند، انقلاب برای آن بود که از نوکری و زیر بیرق ظالمان بودن خارج شویم، محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است.

به گزارش بابل نوین، همزمان با برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر در شب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با حضور در جمع مردم ولایتمدار امیرکلا اظهار کرد: برای حفظ انقلاب باید شرایط حفظ آزادی را داشته باشیم و آن را حفظ کنیم، خداوند همچنان آزادی را به ما عنایت خواهد کرد.

وی افزود: اگر شرایط انقلاب و انقلابی بودن را حفظ نکنیم دوباره به همان دوران طاغوتی باز می‌گردیم، امام(ره)فرمودند”حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهمتر است” و ما باید حافظ انقلاب باشیم و در جای دیگر فرمودند “مواظب باشید انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: انقلاب هیچ وقت فرزندان خود را از بین نمی‌برد اما اگر غفلت کنیم نفوذی‌ها انقلاب را از کار خواهند انداخت.

این مسئول یادآور شد: اگر مردم نسبت به نفوذی‌ها بصیرت نداشته و حساس نباشند مطمعنا انقلاب از بین خواهد رفت، انقلاب اسلامی ایران نعمت الهی است، باید در شرایط حفظ انقلاب توجه شود و یکی از آن شرایط به گفته امام(ره) حفظ انگیزه‌های معنوی و دینی است.

آیت‌الله لائینی گفت: مسائلی مانند معیشت باید در انقلاب‌ها حل شود اما اصل ایجاد انقلاب فقط این مورد نیست، مثلا مظلومیت انقلاب در مباحث عمرانی دیده نمی‌شود، آن روزی خطرناک است که مردم ما مادی فکر کنند و انگیزه‌های معنوی برایشان مهم نباشد، از ضعف‌های ما آن است که خدمات داده شده پس از انقلاب را در بسیاری موارد به مردم نگفتیم.

وی تاکید کرد: شما امروز در آمریکا هم می‌بینید که خون شهید سلیمانی دامن آنها را گرفته، حتی پس از هفت رئیس‌جمهور آمریکا که گورشان را گم کرده‌اند اما انقلاب اسلامی مردم همچنان ایستاده و پایدار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: حتی شاهد بودید در دفاع مقدس، دفاع از دین‌، جمهوری اسلامی و انقلاب مردم بود وسالهای بعد هم نسل‌های امروز که حتی انقلاب و قبل از آن را ندیدند ببینید چگونه عاشق انقلاب و شهادت هستند.

این مسئول ادامه داد: یکی از ویژگی و شروط پایداری انقلاب، مقصد الهی در کنار وحدت کلمه است و نباید اختلافات مختلف جلوی وحدت ما را بگیرد.

آیت‌الله لائینی تصریح کرد: رهبر عزیز فرمودند “حتی اگر اسلام را قبول ندارند، حتی اگر ایران را قبول دارند بیایید از کشور حمایت کنید و به‌ قول امام حسین(ع) فرمودند”حتی اگر دین ندارید آزادگی داشته باشید”.

وی با اشاره به تحریف‌های اخیری که در مورد انقلاب اسلامی مردم ایران  بیان می شود گفت: یکی از شرایطی مهم دیگر که رهبر در مورد حفظ انقلاب فرمودند این است که تاکید داشتند” انقلاب نباید تحریف شود” پس در هر کجا می‌توانید جلوی تحریف انقلاب را بگیرید.

امام جمعه ساری تاکید کرد: انقلاب هویتش استکبارستیزی است اما برخی دنبال سازش با آمریکا هستند، انقلاب برای آن بود که از نوکری و زیر بیرق ظالمان بودن خارج شویم، محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است و باید از انقلاب دفاع کرد چون مسیر درست استفاده کردن از نعمت آزادی است و باید شرایط آن را حفظ کنیم، خداوند نعمت انتخاب داده باید قدردان آن باشیم.

آیت‌ الله لائینی افزود: قدرت انتخاب آزادانه را ازاین انقلاب داریم، قبل از انقلاب نبود و باید جلوی حضور نااهلان را بگیریم تا با مفاسدشان حیثیت انقلاب را لکه‌دار نکنند.

وی در پایان گفت: اگر همان مقصد الهی حفظ شود ولایتمداری، عدالت، وحدت و محافظت از انقلاب را انجام دهیم حتما انقلاب حفظ خواهد شد و این مردم بصیر نشان داده‌اند که همچنان پشتیبان انقلابشان هستند.

 

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

عکاس: امیررضا کیان‌نژاد

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.