امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72886
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 آذر 1396 - 8:58 | | ارسال توسط :

اضافه شدن ۸ بلوک زایمانی از چهار سال گذشته تاکنون در مازندران

به گزارش بابل نوین، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست با خبرنگاران، نبود زیرساخت مناسب را از موانع ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت دانست و گفت: ۸ بلوک زایمانی با متراژ ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار سال گذشته به خدمات بیمارستانی مازندران اضافه شده است. وی با اشاره […]

به گزارش بابل نوین، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست با خبرنگاران، نبود زیرساخت مناسب را از موانع ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت دانست و گفت: ۸ بلوک زایمانی با متراژ ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار سال گذشته به خدمات بیمارستانی مازندران اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم مرگ و میر در مازندران سالانه به دلیل سکته قلبی و مغزی است، گفت: در حالی که سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ و میر در دنیا بود، ولی اکنون در کشور‌های پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی‌ای به پنجمین علت تنزل یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به منظور کاهش تلفات ناشی از سکته مغزی و سکته قلبی کد ۷۲۴ و ۲۴۷ را به اجرا درآورد، افزود: در صورتی که بیمار دچار سکته مغزی در کمتر از سه ساعت اول به این بیمارستان‌ها رسانده شود با استفاده از این دارو، بهبود پیدا می‌ کند.

موسوی با بیان اینکه ۱۱۰ تخت ویژه (آی سی یو و سی سی یو) در طول طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ های دولتی در مازندران تجهیز شد، گفت: ۶۷۰ تخت در بیمارستان‌ های دولتی مازندران نیز تجهیز شده است.

وی افزود: برای ارتقاء سطح خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌ های دولتی در مازندران طرح هتلینگ با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به رتبه نخست چاقی، رتبه پنجم فشارخون و رتبه هفتم مازندرانی‌ ها در دیابت اشاره کرد و گفت: کم تحرکی و تغذیه نامناسب از عوامل بسیاری از بیماری‌ ها به ویژه چاقی در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بدهی ۶ هزار میلیارد ریالی شرکت‌ های بیمه‌ ای در راستای خدمات بهداشتی درمانی اشاره کرد و افزود: دانشگاه بابت دستمزد کارکنان و خرید دارو و تجهیزات نیز حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهکار است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.