امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70916
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 28 آبان 1396 - 10:50 | | ارسال توسط :

اعتراض تشکل های زیست محیطی شرق مازندران به قطع شمشادهای مهربان رود

به گزارش بابل نوین، تشکل های زیست محیطی شرق مازندران به قطع شمشادهای پارک جنگلی مهربان رود توسط شهرداری رستمکلا شهرستان بهشهر اعتراض کردند. پوریا رضایی یکی از فعالان زیست محیطی شرق مازندران اظهار کرد: طبق گزارش های رسیده ۸ آبان ماه جاری حدود ۲۰۰ اصله درخت شمشاد که تعداد زیادی از آن ها بیش از […]

به گزارش بابل نوین، تشکل های زیست محیطی شرق مازندران به قطع شمشادهای پارک جنگلی مهربان رود توسط شهرداری رستمکلا شهرستان بهشهر اعتراض کردند.

پوریا رضایی یکی از فعالان زیست محیطی شرق مازندران اظهار کرد: طبق گزارش های رسیده ۸ آبان ماه جاری حدود ۲۰۰ اصله درخت شمشاد که تعداد زیادی از آن ها بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشتند توسط شهرداری رستمکلا شهرستان بهشهر در پارک جنگلی مهربان رود قطع شد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ اصله شمشاد در عرصه ای حدود ۱۵۰۰ متر مربع به عرض ۶ متر به بهانه جاده سازی در حاشیه مهربان رود قطع شد در حالی که یک جاده در مجاورت عرصه مورد بحث در جنگل کهن مهربان رود رستمکلا وجود دارد و در نتیجه عرصه مذکور اکنون به طور کلی فاقد هرگونه درخت شده است.

این فعال زیست محیطی خاطرنشان کرد: شمشاد از درختان کمیاب و گونه نادر حمایت شده است به همین دلیل قطع گونه های رو به انقراض؛ احساسات تشکل های زیست محیطی بهشهر، نکا و رستمکلا را جریحه دار کرد که موجب شد روز گذشته جمعه ۲۶ آبان ماه جاری اقدام به تجمع در محل قطع درختان حاشیه مهربان رود جنگل رستمکلا کنند و اعتراض خود را نسبت به قطع این درختان به مسئولان نشان دهند.

رضایی گفت: شمشاد از گونه های در معرض خطر انقراض و از گیاهان آندمیک ایران در جنگل های هیرکانی بوده و به عنوان یک ذخیره با ارزش ژننتیکی جهانی مورد حمایت است که با توجه به اهمیت این گونه؛ قطع گسترده آن در جنگل های بهشهر با سهل انگاری و تخلف برخی مسئولان صورت گرفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.