امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51183
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 20 اسفند 1395 - 20:24 | | ارسال توسط :

اعتراض نماینده مجلس به تغییر رئیس یک دانشگاه

به گزارش بابل نوین، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به تغییر رئیس دانشگاه ملایر و با بیان اینکه این تغییر با اغراض سیاسی انجام شده، گفت: مدیریت دانشگاه را نباید به موج‌های زودگذر سیاسی گره زد. احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به تغییر رئیس […]

به گزارش بابل نوین، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به تغییر رئیس دانشگاه ملایر و با بیان اینکه این تغییر با اغراض سیاسی انجام شده، گفت: مدیریت دانشگاه را نباید به موج‌های زودگذر سیاسی گره زد.

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به تغییر رئیس دانشگاه ملایر اعتراض کرد.

متن این بیانیه به سرح زیر است:

بسم رب‌الشهداء

طی روزهای گذشته موضوع تغییر رئیس دانشگاه ملایر در حالی خبرساز شد و موج‌های مختلفی در محافل علمی و رسانه‌ای به همراه داشت که زمزمه این تغییر از مدت‌ها قبل آغاز و ادله مخالفت این‌‌جانب به عنوان نماینده مردم به مسئولین ذیربط از جمله وزیر محترم، معاونین و ایضاً استاندار همدان گوشزد شده است.

دانشگاه محل سازندگی علمی و معنوی و نقطه اساسی جامعه است که به عنوان یک کانون علمی وظیفه ساخت و پرورش مدیران آینده و به عنوان یک کانون مذهبی بار سنگین فضاسازی دینی را بر عهده دارد بر همین اساس زلف مدیریت دانشگاه را نباید به موج‌های زودگذر سیاسی گره زد و سکان هدایت سفینه‌النجات علم را نباید به ناخدای موج‌ها سپرد.

دانشگاه ملایر از نعمت ۱۷۰ عضو برجسته هیئت علمی بهره‌مند است که هر کدام در گرایش‌های مختلف از نخبگان و اساتید تراز اول منطقه هستند.

تحرک و نشاط علمی و قرار گرفتن در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه فرهنگی و دینی نتیجه دور ماندن تعارضات سیاسی از دانشگاه ملایر است.

از جابه‌جایی عجولانه و شتاب‌زده اخیر بوی اغراض سیاسی به مشام و به نظر می‌رسد این تصمیم، نه تنها از پختگی و سنجیدگی لازم برخوردار نیست بلکه در شرایطی که تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد بلندمدت نیازمند تغذیه علمی و فکری از طرف دانشگاه است، بیم آن می‌رود که مزرعه علم و دانش به‌جای میوه سیاست‌پروری به آفت سیاست‌زدگی دچار شود و موتور محرک توسعه شهرستان از کار بیفتد.

نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر جامعه است و اساتید و پژوهشگران در این میان جایگاهی ویژه دارند.

اگر دولت محترم به ثبات مدیریتی معتقد نیست و عزم جزم را بر تغییر اجباری نهاده آیا وقت آن نرسیده که به نیروهای بومی اعتماد کنیم و خوشه‌چین خرمن معرفت اساتیدی باشیم که علی‌رغم مهیا بودن شرایط ارتقای جایگاه در مراکز استان‌های ممتاز با روحیه جهادی ایستاده‌اند و شادابی، جست‌وجوگری و حقیقت‌طلبی را برای دانشجویان و ارتقای سطح علمی دانشگاه را برای شهرستان به ارمغان آورده‌اند؟

انتخاب مدیران باید بر اساس احراز سوابق علمی و مدیریتی با اولویت افراد بومی صورت گیرد و معرفی افراد غیربومی ـ فارغ از نام‌ها و نشانه‌ها ـ نه تنها بی‌احترامی به بنیه کارشناسی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه ملایر است، بلکه از تنزل شأن دانشگاه به یک باشگاه سیاسی خبر می‌دهد که هدف آن زیرپا گذاشتن آرمان‌های انقلابی و متوقف کردن روند رو به رشد سال‌های اخیر است و به همراهی دانشگاه در تحقق اهداف بلندمدت نظام در دهه‌ای که مزین به نام پیشرفت و عدالت شده آسیب جدی وارد می‌کند.

مردم انقلابی، دانشجویان بیدار و مسئولین شهرستان سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و هنگامه‌ای که نامه عمل بنویسند، پاسخ لازم را به انتصابات مشکوک و فاقد توجیه در عرصه مدیریتی شهرستان خواهند داد.

والعاقبه للمتقین

احد آزادی‌خواه

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.