امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68779
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 07 آبان 1396 - 0:45 | | ارسال توسط :

اعزام ۲۶۰ خادم اربعین حسینی به کربلای معلی

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران از اعزام اعزام 260 خادم اربعین حسینی به کربلای معلی خبر داد.

به گزارش بابل نوین، محمدحسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران در مراسم بدرقه خادمان موکب فاطمه‌الزهرا اظهار کرد: خادمان موکب فاطمه‌الزهرا سومین گروه اعزامی به کربلای معلی هستند،  ۲۶۰ نفر از خادمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام شدند که ۴۲ نفر از آن ها را بانوان خادم تشکیل می‌دهند.

وی افزود: چهارمین مرحله اعزام خادمان اربعین شامل تیم پزشکی این ستاد در درمانگاه صلواتی امام‌سجاد(ع) در شهر کربلای معلی شامل پرشکان و پرستاران خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران ادامه داد: این ستاد به احداث موکب، محل استقرار و اسکان برای زائران در شهر کربلا اقدام کرد و زیرساخت‌های لازم برای خدمت به زائران در محل موکب فاطمه‌الزهرا(س) در شهر کربلا توسط تیم معاونت عملیات این ستاد انجام شد.

طبرستانی گفت:  خادمان مستقر در موکب فاطمه‌الزهرا از هشتم تا ۱۹ آبان آماده پذیرش، اسکان و خدمت به زائران حسینی هستند.

وی با اشاره به اعزام کمک‌ها و نذورات مردمی  بیان کرد: کمک‌ها و نذورات مردمی با ۱۸ دستگاه ماشین شامل دو تریلی،  هفت کامیون، شش وانت نیسان و سه کامیونت به کربلای معلی ارسال شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران با تشکر از حمایت‌های مسئولان شهرستان به ویژه امام‌جمعه  یادآور شد: با استقرار و آغاز به کار آشپزخانه در محل موکب اربعین حسینی برای  هفت هزار نفر از زائران در هر وعده غذا پخت خواهیم داشت.

طبرستانی افزود: با استقرار تجهیزات خریداری شده  و ساخت ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام سیار توسط تیم خدمات فنی این ستاد در محل موکب در شهر کربلا امید است  خدمت به زائران از رشد کیفی مناسب‌تری نسبت به سال گذشته برخوردار شود.

وی  مهمترین مشکلات حال حاضر ستاد را مشکلات مالی دانست و ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش نذورات غیرنقدی برای زائران با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم اما به لحاظ نقدی برای خرید تجهیزات و ارسال آن به عراق، تعهدات مالی سنگینی به این ستاد وارد شد.

این مسئول در ستاد اربعین حسینی مازندران در پایان گفت: خیران با کمک‌های مالی خود به ستاد اربعین راهیان کربلا، افزایش دایره خدمات در حوزه کیفی و کمی به زائران سیدالشهدا(ع) را سبب شوند و در ثواب این حرکت بزرگ مشارکت کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.