امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57868
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 03 خرداد 1396 - 9:39 | | ارسال توسط :

اعلام برنامه ‌های حماسه سوم خرداد در مازندران

به ‌مناسبت حماسه سوم خرداد برنامه‌ های مختلفی در مازندران پیش ‌بینی شده است.

به گزارش بابل نوین،  سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس مازندران گفت: به‌ مناسبت حماسه سوم خرداد برنامه ‌های مختلفی در مازندران پیش ‌بینی شده است.

وی افزود: خرمشهر در طول تاریخ قبل از انقلاب اسلامی سه بار به اشغال دشمنان درآمد و در هر دوره دولت امتیازاتی به این کشورها دادند تا از این شهر خارج شوند.

سردار ملکی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که خرمشهر از حمله‌ها و درگیری های گروهک‌ های مختلف خسته بود دولت بعثی عراق با ۴۸ یگان قصد داشت حاکمیت مطلق منطقه را به دست گیرد، گفت: با مقاومت مردم خرمشهر استراتژی جنگ در هفته نخست تغییر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس مازندران افزود: مردم خرمشهر و رزمندگان کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان جنگیدند و به ما درست مقاومت در برابر کشور بعثی عراق را که بیش از ۴۲ کشور از آن حمایت می‌ کردند را آموزش دادند.

وی با بیان اینکه خرمشهر ۵۷۵ روز به اشغال دشمن بعثی عراق درآمد، گفت: با وحدت و مقاومت مردم و نیروهای مسلح و رزمندگان طی چهار مرحله در عملیات بیت‌المقدس در روز سوم خرداد ماه سال ۶۱ آزاد شد.

سردار ملکی افزود: برنامه‌های مختلفی به مناسبت این حماسه بزرگ از دوم تا پنجم خرداد با شعار « من انقلابی‌ ام» پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در برگزاری جلسه ‌ای با حضور ۷۶ دستگاه اجرایی کمیته‌های ۱۰ گانه فرهنگی، اطلاع‌رسانی، نیروهای مسلح، بانوان، مردمی، ورزش و جوانان، نظارت و بازرسی، ایثارگران، درمان و سلامت و روستایی تشکیل و تصمیمات خوبی گرفته شد.

سردار ملکی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک در لشکر ۲۵ کربلا، تجلیل از شهدای عملیات بیت‌المقدس، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه، انجام تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه‌های سیار سلامت برای ویزیت رایگان و افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی از عمده برنامه‌ های حماسه سوم خرداد محسوب می ‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.