امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53535
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 15 فروردین 1396 - 12:07 | | ارسال توسط :

افزایش تلفات حادثه رانش زمین در کلمبیا

منابع محلی کلمبیا با بیان اینکه عملیات جست‌وجو برای یافتن قربانیان حادثه وقوع سیل و رانش زمین در جنوب این کشور ادامه دارد، اظهار داشتند: این حادثه دست‌کم 273 کشته به جا گذاشته است.

به گزارش بابل نوین،نابع محلی کلمبیا با بیان اینکه عملیات جست‌وجو برای یافتن قربانیان حادثه وقوع سیل و رانش زمین در جنوب این کشور ادامه دارد، اظهار داشتند: این حادثه دست‌کم ۲۷۳ کشته به جا گذاشته است.

خانواده‌های قربانیان این حادثه منتظر پیدا شدن جسد اعضای خانواده خود هستند که به دلیل بارش شدید باران، وقوع سیل و طغیان چندین رودخانه در ساعات اولیه روز شنبه زمانی که در خواب بودند دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های کلمبیایی اعلام کردند: جسد قربانیان این حادثه پس از آنکه از میان گل و لای و آوار بیرن آورده می‌شود، در ملحفه‌های سفیدرنگی قرار داده می‌شود. مقامات این کشور به دنبال آن هستند تا هرچه سریع‌تر و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، جسدها را دفن کنند. همچنین دولت کلمبیا اقدام به واکسیناسیون نجات یافتگان این حادثه در برابر آلودگی کرده‌اند.

نیروهای امداد کلمبیا نیز اظهار داشتند: با انجام عملیات جست‌وجو و با کمک تجهیزات و سگ‌های جسدیاب، تعداد جسدهای بیشتری از میان آوار بیرون کشیده می‌شوند.

بسیاری از خانواده‌های قربانیان چند روز گذشته را به رغم کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی سالم و برق، خود در میان گل و لای جست‌وجو می‌کنند تا جسد آنان را پیدا کنند.

در سال ۱۹۸۵ نیز فاجعه رانش زمین دیگری در کلمبیا رخ داد که بیش از ۲۰ هزار کشته بر جا گذاشت./م

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.