امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51025
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 19 اسفند 1395 - 12:04 | | ارسال توسط :

افزایش مشکلات با انتقال آب خوزستان به دیگر مناطق

به گزارش بابل نوین، صیف الله پدین نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در سی و هفتمین اجلاس عمومی شوراها که امروز در ساختمان پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بارها از طریق رسانه‌ها هشدارهای لازم را در خصوص وضعیت نگران کننده خوزستان مطرح کرده‌ام ، اظهار داشت: متاسفانه هشدارها جدی گرفته نشده […]

به گزارش بابل نوین، صیف الله پدین نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در سی و هفتمین اجلاس عمومی شوراها که امروز در ساختمان پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بارها از طریق رسانه‌ها هشدارهای لازم را در خصوص وضعیت نگران کننده خوزستان مطرح کرده‌ام ، اظهار داشت: متاسفانه هشدارها جدی گرفته نشده و به همین دلیل چند هفته پیش ریزگردها باعث قطع آب، برق، تلفن و دیگر امکانات اولیه شد.

وی با بیان اینکه این فاجعه برای هم استانی‌های من در این موضوع موجب افسوس شده است، گفت: نمی‌دانم چرا مسئولان بعد از گذشت ۱۲ سال از رویش ریرگزدها که هر هفته میلیون ها تن ذرات خام را روانه ریه‌های آن‌ها می‌کند، به دنبال چاره‌ای مناسب برای این بلانبوده‌اند.
نماینده استان خوزستان ادامه داد: انتقال‌ آب‌های جاری خوزستان به دیگر مناطق، خشکاندن تالاب‌ها به منظور استخراج نفت و خشکسالی های چندین سال گذشته حیات خوزستان را به خطر انداخته، به همین منظور لازم است در خصوص رفع این موضوعات تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده شود.
پدین اضافه کرد: وقتی دستگاه‌های مکانیکی و اجسام تأمل این مسایل را نداشته باشند از کار می‌افتند و قطعی آب، برق و استخراج نفت را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند که باعث می‌شود تا خسارت چند صد دلاری به اقتصاد ایران اسلامی وارد شود.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد که امروزه همگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: در گذشته به گفته جلال آل احمد که گفته بود در هر جای ایران زمین زندگی می‌کنید به برکت وجود خوزستان است، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا قدر مردمان انقلابی و ولایی و وطن پرست خوزستان را که ده‌ها سال است که در وضعیتی فلاکت بار زندگی می‌کنند را نمی‌دانیم؟
نماینده استان خوزستان تاکید کرد: از استاندار استان خوزستان درخواست دارم توسعه راه‌ها و افزایش طرح‌های بیمارستانی و همچنین فراهم نمودن بستری مناسب برای جذب سرمایه‌های داخلی که می‌تواند رفع بیکاری جوانان را به دنبال داشته باشد در دستور کار خود قرار دهند.
وی یادآور شد: ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده انتخابات ملی و محلی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها را در پیش داریم، به همین منظور امیدوارم که مردم در انتخابات شرکت کنند و به دور از احساس و یا بینش سیاسی و تخصصی نماینگان خود را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با رأی مردم شخصی انتخاب شود که مشکل بیکاری جوانان، وضعیت معیشتی و اقتصاد خانواده‌ها به خصوص فرهنگیان که سکان‌دار تعلیم و تربیت خانواده هستند، در اولویت کاری خود قرار دهد.
پدین گفت: درخواست دارم دستورات لازم را درخصوص اجرای قانون پرداخت حق آلاینده ها و ارزش افزوده به مسئولان مربوطه صادر کنید، چراکه اگر این امر اجرایی شود، قطعا خوزستان با دریافت حق آلاینده ها و ارزش افزوده حاصل از فروش نفت و گاز و همچنین تولیدات پتروشیمی می تواند وضعیت بهتری پیدا کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.