امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61095
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 20 تیر 1396 - 14:34 | | ارسال توسط :

افق روشنی برای بازگشایی نمادهای بانکی دیده نمی شود

به گزارش بابل نوین، مهدی طحانی با اشاره به بسته بودن نماد بانک صادرات و نگرانی سهامداران از بسته بودن نماد بانک‌ها اظهارداشت: باید توجه داشت که نمادهای بانکی قریب به ۱۰ ماه (شهریور سال گذشته) بسته است،امادر جهت عملیاتی شدن قیمت‌ها رخداد خاصی صورت نگرفته است.   وی در ادامه از انتظار سرمایه گذاران درجهت […]

به گزارش بابل نوین، مهدی طحانی با اشاره به بسته بودن نماد بانک صادرات و نگرانی سهامداران از بسته بودن نماد بانک‌ها اظهارداشت: باید توجه داشت که نمادهای بانکی قریب به ۱۰ ماه (شهریور سال گذشته) بسته است،امادر جهت عملیاتی شدن قیمت‌ها رخداد خاصی صورت نگرفته است.

 

وی در ادامه از انتظار سرمایه گذاران درجهت بازگشایی نماد‌ها خبرداد و گفت: سرمایه گذاران انتظار دارند که مسوولان با خبر‌های خوشی درخصوص شرکت ها، کام سرمایه داران را شیرین و برای بازگشایی این نماد‌ها تلاش کنند.

 

به گفته طحانی، فرآیند تصمیم گیری درخصوص بازگشایی نماد‌ها زمان بر شده و جای سوال است که چرا هنوز افق روشنی برای بازگشایی این نماد دیده نمی شود.

 

احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند در بورس‌های مطرح دنیا به منظور حفظ نقدشوندگی بازار زمان توقف تا بازگشایی نماد‌ها کوتاه است؛ اما در بورس ما این توقف به این دلیل طولانی‌تر است که با توجه به شرایط بنگاه‌ها و شرکتها، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجبور به اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه‌تر نسبت به موضوع شفافیت شرکت‌هاست و از این رو بحث توقف نما‌ها در بورس ما به درازا می‌انجامد.

 

وی ادامه داد: برخی براین باورند اگر چه افت سودآوری بانک‌ها نسبت به پیش بینی‌ها به مقدار فراوانی تعدیل شده، اما همچنان احتمال فشار فروش از سوی سهامداران در زمان بازگشایی بالا است که این موضوع می‌تواند فضای عمومی بازار را در روز‌های نخست بازگشایی تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: برخی معتقدند با توجه به اینکه زمان زیادی از توقف نماد‌ها معاملاتی گروه بانکی در بازار می‌گذرد، دست کم به لحاظ روانی بخش عمده‌ای از آثار منفی ناشی از بازگشایی نماد در بازار تخلیه شده و در بازگشایی نماد بانک‌ها، قیمت سهام افت وسیع و مدت‌دار نخواهد داشت؛ در این میان انتظار می‌رود حقوقی‌ها نیز در راستای کاهش التهاب بازار اقدام به حمایت از گروه بانکی کنند از طرفی دیگر بدلیل این که بیشتر معامله‌گران نماد‌های بانکی حقوقی‌ها هستند، نگاه سفته بازانه در آن‌ها کمتر دیده می‌شود و استراتژی معامله‌گران حقوقی در گروه بانکی، مانع ایجاد یک هیجان منفی دامنه‌دار در بازار پس از بازگشایی نماد بانک‌ها خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.