امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64442
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی تاریخ انتشار : 06 شهریور 1396 - 1:05 | | ارسال توسط :

امام‌حسین(ع) موجب الفت میان مردم ایران و عراق شد/ظرفیت اربعین‌حسینی یک ظرفیت بی‌نظیر برای جهانی شدن راه سیدالشهدا(ع) است

امام‌جمعه بابل گفت: همکاری مقامات عراقی و مساعدت در این حوزه یک فرصت بسیار خوب برای نزدیکی میان دو ملت ایران و عراق است و سیدالشهدا(ع) موجب الفت میان مردم دو کشور شد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان بابل با تشکر از خدمات ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، اظهار کرد: ستاد اربعین راهیان کربلا با خدمات گسترده در سال‌های اخیر به ویژه در اربعین گذشته به زائران سیدالشهدا(ع) گویای ظرفیت بالای معنوی و مدیریتی شهرستان بابل بود.

وی افزود: خدمات گسترده ستادپیاده روی اربعین‌حسینی راهیان کربلا در سال گذشته نه تنها برای زائران استان مازندران بلکه سایر استان‌ها و چند کشور خدمات مناسبی در حوزه اسکان، پذیرایی و خدمات درمانی ارائه کرد که این همت بالا جای تقدیر ویژه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: خدمات رضایت‌بخش به زائران اربعین نشان از برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت این مجموعه است و ستاد اربعین راهیان کربلا ستادی فرا استانی در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت شهرستانی است، به سهم خودم از این عزیزان که افتخاری بزرگ برای این استان هستند تقدیر می‌کنم.

امام جمعه بابل تصریح کرد: همکاری و همراهی مقامات عراقی و مساعدت در این حوزه یک فرصت بسیار خوب برای نزدیکی میان دو ملت ایران و عراق است و سیدالشهدا(ع) موجب الفت میان مردم دو کشور شد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به بازدید اخیر خود از محل اسکان زائران موکب الشباب‌العلویون فاطمه‌الزهرا(س) مازندران در شهر گفت: محل ورزشگاه کربلا مکان بسیار مناسب برای اسکان زائران اربعین است و امسال با مساعدت و محبت مقامات عراقی تمام ظرفیت این ورزشگاه در اختیار ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از آشفتگی در حوزه تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی اربعین افزود: تعدد صدور مجوز برای موکب موجب آشفتگی در حوزه اربعین می‌شود و باید مسؤولان با ایجاد یک وحدت رویه موجب نظم‌بخشی به این حوزه شوند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این‌که ظرفیت اربعین‌حسینی یک ظرفیت بی‌نظیر برای جهانی شدن راه سیدالشهدا(ع) است تاکید کرد: در سال‌های اخیر مساله پیاده‌ روی اربعین حسینی از یک مساله داخلی عراق با حضور زائران از سراسر جهان به سمت یک اجتماع جهانی و بیعت با راه امام‌حسین(ع) برای حمایت از مکتب حیات بخش اسلام تبدیل شده است.

وی در پایان گفت: هر سال بر تعداد زائران اربعین‌حسینی از سراسر جهان افزوده می‌شود و اهتمام برای خدمت‌رسانی به زائران در کنار برادران عراقی ضروری است تا خدمات مناسبی به این زائران ارائه شود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.